Het geef goud als je van elkaar houdt topic

OK er zijn mensen die goud niet mooi vinden en er zijn er die het wel kunnen waarderen. Post daarom in dit topic je mooiste gouden exemplaren (incl. rosé goud) Bi-color mag ook. Wie weet gaan andere forumleden ook eens overstag want mooi goud is niet lelijk hoor. :wink:
Ik begin met deze serie…

Ach, ik heb er maar 1, maar het is wel m’n favoriet…

Eigenlijk heb ik nix met goud(kleur).
Maar deze kon ik niet weerstaan, sterker nog: ik draag hem best vaak.

Deze zet ik hier ook even neer, al was het maar om de topicstarter te gerieven:). De wijzerplaat bevalt me nog steeds goed.

En dit is mijn enige bicolor, in duurzame bruikleen bij mijn zoon. Want ik vind het eigenlijk niks, met twee kleuren.

Ik heb (nog) geen massief gouden exemplaar, maar dat gaat veranderen…

Nu alleen deze:

Groeten,

Martin

Mag doublé ook? Ik ben gek op ‘gouden’ horloges. Helaas heeft doublé de neiging om na verloop van tijd door te slijten, dus draag ik ze weinig.

En uit een ander topic:

Mijn bicolor:

Ik ben gek op goud maar dan wel echt goud geen laagje op staal, maar ja heb er dus geen 1 want een massief staal horloge gaat nogal in de papieren lopen!

Niet voor mijzelf maar the lady in the house likes this one…


en ik moet bekennen…

Allebei witgoud…


Ik hou nu eenmaal meer van staal dan van rood/geelgoud, maar deze waren niet in staal beschikbaar.

Groet
Mark

Ik heb er maar één, een Russische ‘gouden’ Raketa, daarom dus twee foto’s:)

Een beetje onmogelijke ding om op te winden trouwens: heeft een klein en beetje verzonken kroontje;)

Die Russen maakten toch ook wel mooie uurwerkjes.

Pas heb ik geleerd hoe je de calibernummers van een Rus moet lezen. Vanaf 1961 was er namelijk, naar goed communistisch gebruik, een uniform nummerings systeem voor alle fabrikanten.

De eerste 2 cijfers van het caliber geven de diameter in millimeter aan.
De combinatie van de volgende 2 cijfers de additionele specificaties.
De letter ter onderscheiding in geval er meerdere fabrikanten waren die een uurwerk produceerden dat eenzelfde nummer had.

2609A = 26 millimeter, 09 = schokprotectie en centrale secondenwijzer, A = er is in ieder geval ook een B geweest van een andere fabriek.

Zelf heb ik een Poljot met 2628 binnenwerk. 26 = 26 millimeter, 28 = schokprotectie, centrale secondenwijzer, dag/datum en datumsnelverstelling.

Bron: Automatic Wristwatches - Heinz Hampel

En hier is een internet-link naar een andere bron:
http://www.netgrafik.ch/russian-codes.htm

Ik word altijd helemaal blij van zulke tabelletjes.

@Arjan:

Ja, deze site is mij niet onbekend:)
Er staat echt veel informatie op. Ik gebruik deze ondermeer bij het beoordelen van de diverse aanbiedingen op internet, voordat ik ga bieden.

Dit http://www.ussrtime.com/ is er ook nog één!

Ik vind die Seiko helemaal rechts geweldig;)
(ik denk dat een leren band ook niet zou misstaan)

Gr Dennis.

dennis the menace Schreef:

Ik vind die Seiko helemaal rechts geweldig;)
(ik denk dat een leren band ook niet zou
misstaan)

Gr Dennis.

Die heb jij toch? :smiley: Ik zou eens een lijstje moeten bijhouden. :wink:

Ik heb een hele serie goud kleurige horloges in mijn collectie maar slechts 1 massief 14 kt. gouden uit 1973 (N3). Het is een Bulova accuquartz. Het is het overgangs model van de accutron naar de quartz en herbergt de techniek van bieden in zich.
Voor zover ik alle info omtrent dit horloge heb opgezogen is het 't meest nauwkeurige horloge dat Bulova op de markt heeft gebracht. Ik heb hem nu een tijdje in mijn bezit en i.d.d. de afwijking die hij heeft is te verwaarlozen.
Ondanks dat het een unieke klok is, is het niet helemaal mijn ding, veels te netjes :smiley: Heb er wel een mooie bruin leren band aangezet want er zat weer een band van een kwartje om. Grappig was wel dat de verkoper mij indertijd een berichtje stuurde dat ik het horloge eigenlijk gratis heb omdat de goudwaarde de prijs die ik er voor heb betaald inmiddels heeft overtroffen :wink:


Er zit een standaard batterijtje in dat je overal kunt kopen.

Mocht er een liefhebber zijn dan mag hij van eigenaar wisselen. (ruilen of zo).

Wow met een mooie crocoband is dit een heel apart horloge inderdaad. Mooi hoor. (tu)

Goud is zo “niet mooi” dat ik niet mee wilde doen aan dit topic…vooruit dan, witgoud B)-

Ik vraag me nu altijd af of het verschil tussen wit goud en zilver met het blote oog te zien is.

witgoud heeft een wat andere glans is wat witter dan zilver, is op een foto haast niet te zien.

Die is ook heel informatief! Vond er een Junost met een uurwerkje wat ik ook heb. ‘Rare’ stond er bij, alleen heeft de mijne lang zo’n interessante wijzerplaat niet.