Ik kreeg en krijg soms nog wel eens een horloge van mijn vader voor m’n verjaardag of voor kerst.
Alleen die zijn niet van het kaliber wat jij je zoon hebt gegeven
Maar evengoed prima genoeg om deze hobby op gang te houden.
Inmiddels krijgt mijn zoon van mij ook af en toe een horloge, want je moet er toch alles aandoen om de hobby weer over te dragen
Een G-shock voor de start op de middelbare school :
En voor mijn dochter, als ze volgend schooljaar naar de middelbare gaat ook een G-shock:
Mijn vrouw krijgt ook af en toe wel eens een horloge, maar van haar hoeft dat allemaal niet zo
“Ik heb toch een horloge, wat moet ik er met nog 1” krijg ik dan te horen…
Van onze 3 kids is er eentje horloge gek.
Mijn zoon van nu 15 heeft al wat verschillende leuke horloges gekregen van mij, max 400euro.
Als hij 16 word volgend jaar wil ik hem graag een oude breitling colt quarts geven met een mooi stukje tekst op de caseback. We hebben het dan over zo een militaire uitvoering.
Het echte echte werk qua horloge aan hem geven gaat idd komen als hij klaar is met studeren .
Zijn graal is de SOH en die zal hij dan krijgen.(als hij dan nog steeds gek op horloges is)
Ik zelf heb van mijn vrouw de nodige prachtstukken gekregen.
De chronomat
De aquis
De 65 (gedeeltelijk )
van mijn schoonmoeder
De Hamilton kahki aviation Day date
Dus ja, ben gek op hotloges geven en krijgen.
Zolang de ontvanger de hobby ook in zijn of haar bloed heeft en je zeker of het persoon het horloge dat je gaat geven super vind… als deze voorwaarde niet worden voldaan kan het een behoorlijk ongemakkelijk cadeau zijn.
15 jaar geleden deze Maurice Lacroix 32729 aan m’n echtgenote gegeven. Fijn horloge met een parelmoer wijzerplaat. Daarna nog wel eens iets anders geprobeerd, maar ze zweert hij de ML, die ze elke dag draagt. De horloge-manie met behorende afwissel-neiging, verzamelwoede en flippergedrag lijkt in die zin (helaas) niet besmettelijk
Mijn vriendin heeft van mij inmiddels een Tissot Couturier Lady mogen ontvangen, een door mij gemodde messing Vostok Amphibia Lady en een Seiko SKX013. Ben nu op zoek naar een horloge om mijn dochter (14) te overtuigen.
Mijn dochter heeft deze gekregen, met Ko strap. Gewoon zomaar, beetje opvoeden.
Groep 7, maar ze weet wel dat het een Seiko Chariot is, uit 1970 en ‘high beat’ … vwbt dat laatste heeft ze nog geen idee waar het op slaat, maar dat komt nog wel…
Ik heb voor mijn afstuderen een IWC Spitfire gekregen (inmiddels 11 jaar geleden) maar dat is nog steeds een van de horloges die ik het meeste draag. Deels omdat het een waanzinnig horloge is maar misschien wel meer vanwege de herinnering.
Een mooi moment vast leggen met een horloge is top. Maat van mij heeft voor zijn trouwen geen ring maar een horloge.