Een bijzonder jaar voor mijn zoon -hij wordt 18 jaar en haalt dit jaar zijn middelbare schooldiploma- deed me besluiten hem een bijzonder cadeau te geven. En wat geef je als horlogogekke pa? Juist…
Na een speurtocht op zoek naar nieuw of gebruikt horloge besloot ik hem mijn eerste echte horloge, een zwarte Breitling Superocean 42 (8 jaar geleden van mijn echtgenote gekregen) cadeau te doen. Wat heb ik genoten van zijn grote ogen toen hij de doos openmaakte. Een heerlijk moment. Ik denk dat hij er elke dag van zal genieten. En ik dus ook!
Nu hebben we het hier op het forum uiteraard veel over onze trotse nieuwe aanwinsten. Zonder twijfel wordt er vast ook wel eens een horloge cadeau gedaan. Man aan vrouw, vader aan zoon, werkgever aan werknemer of in welke relatie dan ook. Ik ben best benieuwd wat er dan zoal wordt gegeven. Misschien een leuk topic waard?
Ik trap af met de foto van de vandaag gegeven Breitling op de pols van m’n makker:
Een heel mooi cadeau en voor jouw zoon tegelijk een mooie start! Vader en zoon… je vaders horloge krijgen… dat is wel iets heel bijzonders en iets om even serieus bij stil te staan…
Heb mijn vader vorig jaar op zijn verjaardag een Submariner Date cadeau gedaan en hij was de hele dag van slag… Hij draagt hem elke dag sindsdien en is er nog net zo blij mij als toen hij hem kreeg.
Zelf een aantal jaar van mijn ouders een Raymond Weil Tango gekregen, blijft een prima horloge en ik draag hem ook nog regelmatig. Ook zijn dat soort horloges de horloges die je in principe nooit meer weg doet.