Het geven van een horloge als cadeau

Een bijzonder jaar voor mijn zoon -hij wordt 18 jaar en haalt dit jaar zijn middelbare schooldiploma- deed me besluiten hem een bijzonder cadeau te geven. En wat geef je als horlogogekke pa? Juist…
Na een speurtocht op zoek naar nieuw of gebruikt horloge besloot ik hem mijn eerste echte horloge, een zwarte Breitling Superocean 42 (8 jaar geleden van mijn echtgenote gekregen) cadeau te doen. Wat heb ik genoten van zijn grote ogen toen hij de doos openmaakte. Een heerlijk moment. Ik denk dat hij er elke dag van zal genieten. En ik dus ook!

Nu hebben we het hier op het forum uiteraard veel over onze trotse nieuwe aanwinsten. Zonder twijfel wordt er vast ook wel eens een horloge cadeau gedaan. Man aan vrouw, vader aan zoon, werkgever aan werknemer of in welke relatie dan ook. Ik ben best benieuwd wat er dan zoal wordt gegeven. Misschien een leuk topic waard?

Ik trap af met de foto van de vandaag gegeven Breitling op de pols van m’n makker:

70 likes

Supergaaf cadeau!
Leuk idee en een mooie gedachte.

Overigens kunnen mijn zonen fluiten naar mijn Rolex :joy:

Hier, een bloemetje.

11 likes

Geweldig cadeau! Maar wat moet je hem nou geven als hij straks voor zijn studie slaagt…

Laten we hopen dat hij een eeuwige student wordt!

:smile:

3 likes

Dat zei mijn vrouw ook maar ik kon het niet laten :wink:

2 likes

AP Royal Oak, UN super diver, Rolex Sub en ga zo maar door :rofl: ik begin wel met een Seiko 5 o.i.d. dan ligt de lat niet meteen zo hoog

3 likes

Een heel mooi cadeau en voor jouw zoon tegelijk een mooie start! Vader en zoon… je vaders horloge krijgen… dat is wel iets heel bijzonders en iets om even serieus bij stil te staan… :slightly_smiling_face:

2 likes

Knap hoor

Wil je nog iemand adopteren? Ik studeer dit jaar hopelijk af namelijk.

Wat een mooi cadeau zeg!

4 likes

Met enige schaamte moet ik bekennen dat ik er zo eentje cadeau heb gedaan aan mijn partner…

5 likes

Heel gaaf, een horloge dat hij kan koesteren!

@zoonlief:
Gefeliciteerd met de mooie aanwinst, wees er zuinig op!

1 like

Mijn oudste zoon (nu 19) kreeg na z’n mavodiploma deze Hamilton Jazzmaster Day date.

En m’n jongste (bijna 14) krijgt op z’n verjaardag deze:
s-l640

21 likes

Huh? :grin:

1 like

@Trinacria Kippenvel - geweldig toch

1 like

Hij is het zonnetje in huis.:face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth:

Edit: aangepast

1 like

Ik kreeg voor m’n diploma toestemming voor een feestje en een goeie 200 liter bier. Daar kan geen horloge tegenop :sunglasses:

14 likes

Hartstikke mooi man! Kan je vrijwel zeker meer van genieten dan dat je mn zelf zou dragen.

1 like

Heb mijn vader vorig jaar op zijn verjaardag een Submariner Date cadeau gedaan en hij was de hele dag van slag… Hij draagt hem elke dag sindsdien en is er nog net zo blij mij als toen hij hem kreeg.

10 likes

Geweldig cadeau!
Dit zal hem de rest van zn leven bij blijven!

Mijn kleine man is nog maar twee, maar een soortgelijk plan heb ik over een kleine 16 jaar.

2 likes

Ja, die grote grijns die de hele dag al duurt is goud waard :wink:

1 like

Zelf een aantal jaar van mijn ouders een Raymond Weil Tango gekregen, blijft een prima horloge en ik draag hem ook nog regelmatig. Ook zijn dat soort horloges de horloges die je in principe nooit meer weg doet.

1 like