Het gouden horloge van opa

35 jaar geleden in de kast gelegd nadat ik dit erf stuk van opa had gekregen na zijn dood.
Nu ik hier nogal eens wat oudere types hier langs zie komen toch maar even opgedoken om het met jullie te delen.

Heb deze opgewonden en loopt weer als een zonnetje…na al die jaren stil gelegen te hebben.

Over het merk kan ik helemaal niets vinden dus zal wel niet veel zijn. Cazal of Cozal 14K goud dat wel.
Hij is gegeven door de baas in 1959 na 40 dienstjaren.

Mooi klokje :+1:
Ik zou 'm wel even een beurtje geven, 'm zo laten lopen met die oude olie kan tot onnodige schade leiden.

2 likes

Cazal ben ik wel eens eerder tegen gekomen maar is qua merk inderdaad niets bijzonders.
Neemt niet weg dat je een behoorlijk gaaf horloge hebt met waarschijnlijk een kwalitatief goed uurwerk in een gouden kastje. Het belangrijkste is natuurlijk dat hij van je opa is geweest!

1 like

Cazal is van origine een Brillenmerk uit de jaren 50/60 en heeft in die tijd ook een aantal horloges op de markt gebracht.
In veel gevallen gaat het om elegante dressers die in dezelfde winkels te vinden waren waar ook de brillen verkocht werden.

De mijne

Cazal bestaat nog steeds.
http://www.cazal-eyewear.com/index.php?lang=en

2 likes

Het zou wel een broertje kunnen zijn de plaat wijkt wel wat af.

Deze van mij is niet te koop laat hem waarschijnlijk wel een servicebeurtje geven.
Wat kost zoiets eigenlijk. Heb er geen idee van.

In jouw en mijn Cazal zit overigens een heel net Zwitsers tikkertje…bij mij zit er een aurore villeret in

Servicekosten als er niks kapot is rond de 60 euro.

1 like

Prachtig, zuinig op zijn!

1 like

Ziet er nog prima uit, veel draagplezier (na de onderhoudsbeurt) :ok_hand:

1 like

Hallo, deze ziet er inderdaad na al die jaren nog heel mooi uit :+1: zou hem zeker een servicebeurtje geven, groetjes

1 like

Prachtig klokje.

1 like

Wat een mooi erfstukje. Normaal is een gravering in de achterdeksel voor een verzamelaar niet zo’n pre. Maar in jouw geval maakt het 't bezit van dit horloge denk ik extra dierbaar. Servicebeurtje is hij zeker waard. Verder: zuinig op zijn en af en toe eens dragen. Op Opa’s verjaardag?

1 like