Onlangs poste ik wat foto’s van horloges gemaakt door AI. Foto’s gemaakt met en door kunstmatige intelligentie, of tekeningen, schetsen, ontwerpen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Zelf gebruik ik Stable Diffusion wat open source is en je ook gratis lokaal op je computer kan installeren.
Het lijkt mij leuk om een apart topic voor te hebben voor alle fraaie composities. En om tips te delen natuurlijk. De techniek van AI is nog nieuw en de ontwikkelingen gaan reuze snel.
Het is super grappig om AI wat commando’s te geven en te zien wat er uit kan rollen. Benieuwd waar dit heen gaat. Voorlopig denk ik inderdaad ook dat echte kunstenaars beter zijn dan AI
Het is leuk maar werkt nog niet helemaal goed.
Die horloges om je pols ziet er echt nep uit en past niet.
Kan je met Photoshop veel beter.
Maar staat nog aan het begin natuurlijk.
Alles op deze foto’s is gemaakt met AI, zonder nabewerkingen. @SuperDuiker die pols is ook nep, alles hier is ook nep of zeg maar kunstmatig. De AI heeft een voorliefde voor dikke klokken.
Gezien het grote aantal troep die bijv Seiko tegenwoordig uitbrengt ben ik wel benieuwd waar AI mee komt. Oh en materialistische dingen hebben geen ziel he Maar mischien dat Rudolfs baasje daar anders over denkt…
Or did you mean with Machine Learning? Want eerlijk is eerlijk, kunstmatige intelligentie bestaat nog niet. We hebben tot nu toe alleen nog maar “hyper speed regurgitation machines” gemaakt, en grote dozen die wat algoritmes serieel uit kunnen voeren.