Het grote AI foto topic - Show je mooiste composities

Onlangs poste ik wat foto’s van horloges gemaakt door AI. Foto’s gemaakt met en door kunstmatige intelligentie, of tekeningen, schetsen, ontwerpen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Zelf gebruik ik Stable Diffusion wat open source is en je ook gratis lokaal op je computer kan installeren.

Het lijkt mij leuk om een apart topic voor te hebben voor alle fraaie composities. En om tips te delen natuurlijk. De techniek van AI is nog nieuw en de ontwikkelingen gaan reuze snel.

Welk ontwerp zou je wel in het echt om de pols willen hebben?

11 likes

Geef mij maar een horloge dat ontworpen is door iemand, een persoon, waar een ziel in zit. Stukje beleving, kennis en ervaring.

1 like

Je hebt mijn advies gevolgd, leuk!

1 like

Ikzelf ben ook wat aan het stoeien geweest met AI

Patite Rhlpe met factory set stones by the intern🤓

Oh wacht het ging om horloges :rofl: sorry

Het is super grappig om AI wat commando’s te geven en te zien wat er uit kan rollen. Benieuwd waar dit heen gaat. Voorlopig denk ik inderdaad ook dat echte kunstenaars beter zijn dan AI

Alhoewel… AI doet wel zijn best.

10 likes

Het is leuk maar werkt nog niet helemaal goed.
Die horloges om je pols ziet er echt nep uit en past niet.
Kan je met Photoshop veel beter.
Maar staat nog aan het begin natuurlijk.

Heel cool!

Genereren van cijfers op een wijzerblad, blijft een zwak punt van deze tools, zoals op die goudkleurige monstrositeit.

Alles op deze foto’s is gemaakt met AI, zonder nabewerkingen.
@SuperDuiker die pols is ook nep, alles hier is ook nep of zeg maar kunstmatig. De AI heeft een voorliefde voor dikke klokken. :slight_smile:

En met wat meer bling

4 likes

Oké dat ziet er goed uit.

Inderdaad mij gaat het ook te ver… :unamused:

Gezien het grote aantal troep die bijv Seiko tegenwoordig uitbrengt ben ik wel benieuwd waar AI mee komt. Oh en materialistische dingen hebben geen ziel he :wink: Maar mischien dat Rudolfs baasje daar anders over denkt…

Nee, dat heeft de AI niet. Die doet sowieso niet aan emotie. Er zijn meer grote/forse horloges in het databestand te vinden dus AI heeft een bias.

Ik ben erg benieuwd welke kant het opgaat.

Ik doelde op de persoon die iets ontworpen heeft.
Die zou wel een ziel moeten hebben. :sweat_smile:

Ik heb een tijdje geleden ook wel eens wat geprobeerd met zo’n ‘AI text to image’ generator, maar dat zag er maar AliExpress uit vond ik

Wat merken benoemd in de prompts. If you know you know :wink:

Gr, Vigorelli

2 likes

Dat Invicta voortaan zijn inspiratie op doet via AI?

Nee hoor, daar zijn wij al 60 jaar mee bezig geweest, maar in de maatschappij zijn er de laatste twintig jaar praktische toepassingen gebruikt.

Wat nieuw is is het feit dat een paar journalisten wakker zijn geworden en de technologie een hype momentje beleeft.

1 like

Je weet zeker dat het geen trend is?

AKA een “voorliefde” :eyes:

:smirk:

1 like

Or did you mean with Machine Learning? Want eerlijk is eerlijk, kunstmatige intelligentie bestaat nog niet. We hebben tot nu toe alleen nog maar “hyper speed regurgitation machines” gemaakt, en grote dozen die wat algoritmes serieel uit kunnen voeren.

2 likes