Het grote Battle vs. Topic, maar dan anders

Dit is kut zeg.

• 21000 pietermannen voor een instappertje van AP met een enorme skere gestanste fake guilloche wijzerplaat
  • Renault Megane 2021 met full opties, leer, 140pk motor en 30K km op de teller.
0 stemmers

Er komen grappen over Franse auto’s, maar evengoed… AP mag zich de ogen uit de kop schamen. Dan liever een Tonda PF 36.

Kijk. Zo kan het ook voor 3000 minder, gewoon een nette guilloche wijzerplaat met rijstkorrel-patroon.

1 like

Yep. Onvermijdelijk. De enige (nieuwe) Franse autos die ik zou overwegen, ware het niet voor idioot onpraktisch, zijn een PGO Cevennes (cute clowncar) en een Alpine A110 (toch-geen-911).

Oldtimers is iets anders natuurlijk. Ooit maakten de zuiderburen topkarren. :slightly_smiling_face:

Wie 21 duzend euri aan zoiets verbrandt ook. Brrr.

Maar toch, niet gestemd. Hangen of wurgen.

1 like

Ik rij in die Megane, dus ik ben bevooroordeeld. Fantastische auto, voor wat het waard is.

1 like

Het is niets waard helaas :stuck_out_tongue:

1 like

knap dat je daar eerlijk voor uit durft te komen

1 like

Stamped guilloche green dial :heart_eyes:

Ik vind zo’n code 11.59 wel wel heel gaaf.

Deze bijvoorbeeld :drooling_face:

1 like

Het gaat om het principe. Als ze voor 21K een gestanste wijzerplaat leveren… Dat accepteer ik van Sinn rond 2500 Euro. Maar als je dan ziet dat een merk als Staudt wijzerplaten bij Jochen Benzinger laat guillocheren op een rose engine voor zo’n 6000 Euro, of dat je voor 20K een Shapiro kunt kopen, of dat je voor 10.000 ballen al een JLC koopt waar de guilloche proper is, dan vind ik die AP maar een uiterst matig trucje voor 20.000 Euro.

Kortom: AP is in mijn optiek zwaar gehyped, het is simpelweg overpriced rommel die wat in de marge rommelt met de 11:59 omdat de APRO, hun eigenlijke one-trick-pony show, stratosferisch geprijsd is, om onverklaarbare redenen.

Ik kan je wel vertellen dat ik bij mijn retail klanten beter in een Renault aan kan komen dan met een AP.

Dus ja, daar kom ik graag voor uit, dank je.

2 likes

CD59024C-CB23-476D-8741-E74A420ADF2F

Ik zou ook voor een van deze twee kiezen
afbeelding

No doubt :heart_eyes:

1 like

F1 en mooie herinneringen maken met je gezin :+1: