Tja, na alles wat al langs gekomen is… Hoe classificeren jullie deze dan?
Meccaniche veneziane redentore racing black
Als mooi !!!
Dank Michel.s. Helemaal mee eens
Van mij mag alles en je moet vooral doen wat je zelf wil, maar de gele wijzerplaat in combinatie met deze nato is iets te kleurrijk naar mijn smaak en vind ik daarom alleen geschikt voor carnaval of voor als je bij het circus werkt
Deze gele wijzerplaat met stalen band of eventueel een zwarte lederen band vind ik wel geslaagd. Of het een dress watch mag heten, weet ik niet. Ik ben niet van de dress-politie.
Smaken verschillen nu eenmaal, gelukkig maar! Zou deze echt nooit met een zwarte lederen band dragen denk ik, op staal al gedragen natuurlijk… maar een nato geeft net dat stukje schwung
Ach, de Mango Movado is gewoon in alle omstandigheden cool
Ik vind een dresser wel mooi staan onder casual kleding. Geldt overigens ook andersom, ik vind veel stalen “sport” horloges ook erg mooi onder een pak/overhemd staan. Ik kan hier wel mee leven.
Sommige dressers zijn overal op hun plek… De meeste Sportieve horloges zien er niet uit onder een pak
Indeed.
Sorry, die Pepsi en de Daytona? Nee… dat vind ik er uitzien alsof je op je slippertjes loopt.
Net zoals de Lange, de AP, enz. enz… Ziet er niet uit.
Als je dan toch zoveel geld hebt, pas dan je smaak een beetje aan en koop er tenminste een Hugo Boss bij op leren band
Grappig om te “zien” dat er toch wordt gedacht dat de waarde en/of plek op de horlogerie ladder van een horloge(merk) het gebrek aan fit met type kleding kan compenseren … een sportmodel met stalen band is gewoon niet passend bij een net pak. M2Cents … Neemt niet weg dat je gewoon moet dragen wat je prettig vind, ben zelf ook eerder van het non conformisme
Ik draag soms juist sportieve horloges bij een pak om het “formele randje” eraf te halen. Om het een iets meer casual tintje te geven, om het iets minder serieus te maken. Bijvoorbeeld met een nato in een matchende kleur.
Daarmee ondersteun ik indirect de mening dat dresswatches vooral formeel draagbaar zijn. Zou vooral stellen dat een meer sportief horloge meer allround is dan een dresser.
Toevoeging: ik denk dat het vooral afhangt van de uitstraling die je zelf nastreeft, en daarin is ieder vrij. Maar soms past dat niet bij de opvatting die anderen daarbij hebben, om het geen standaard of norm te noemen
Even een update:
Er hebben wat wijzigingen plaatsgevonden in de collectie maar de voorliefde voor “Dress Watches” is onverminderd.
Met de laatste aanwinst heb ik weer een fijn trio in huis. Ik merk het laatste jaar ook langzaam een verschuiving gaande. Enthousiastelingen kijken steeds vaker verder dan de geijkte sportmodellen en kiezen steeds vaker een Dress watch.
Wat denken jullie? Staat er een revival van de dresser voor de boeg?
Met zulke foto’s krijg ik daar wel zin in, ja. Zo leuk alledrie.
De reverso is een sports-watch … Maar toch zo mooi!
Ik hou wel van dress watches, maar heb nog geen echte in het gamma, moet er eens van komen.
Ik denk dat velen voor een diver kiezen omdat die tegen een stootje kunnen, en voor een actieve levensstijl staan. Beetje zoals het Europese succes van de station wagon.
Maar anderzijds wringt het DNA van een desk diver bij mij. Niemand wil een €10000 blinkend horloge onder water dragen. Ik raad het toch niemand aan.
Allereerst: goeie set! Die Lange is hoe een dresser moet zijn
Bij mezelf is het de laatste tijd zeker verschoven naar wat compacter en (daarmee) ook dressier, hoewel ik vrijwel altijd casual gekleed ga. Die combi bevalt! Na altijd stalen sportmodellen van 40mm te hebben gehad, is het nu eigenlijk veel gevarieerder. Er kan stiekem qua draagbaarheid heel veel met horloges die het stempel dresser hebben.
Ik denk dat nu maten langzaam ook wat kleiner worden ,steeds meer mensen hieraan wennen en waarderen. Daarnaast komen sommige merken zoals Cartier meer in de belangstelling waardoor ik denk dat dressers meer op de voorgrond komen. Dat zien we al bijv. in het feit dat sommige vintage dressers van gewilde merken zoals PP en VC omhoog aan het schieten zijn. Enerzijds leuk als liefhebber van dress watchers, anderzijds wordt alles duurder voor mij haha
Komt omdat die geijkte moddelletjes gewoon opleveren wat een/de TOP dresser kost.
Had het er vandaag over met crowguard (de groene cartier opgehaald) en hij ziet de verschuiving van simpel modaal staal naar high end ook.
Oh, simpel modaal staal is uiteraard ietwat overdreven met 17-50k voor een stalen ding om de pols.