Het grote 'Dress watch' topic.

Je laat hier wel hele gave exemplaren zien. Ik was voorheen eigenlijk ook alleen van de stalen sport horloges alhoewel de hobby destijds gestart is met een Girard Perregaux Richeville chrono:

Alhoewel ik hem momenteel niet zo vaak draag blijf ik het een chique ding vinden.
Maar los hiervan begin ik nu meer naar simpele nette horloges te neigen met lichte plaat. Waarschijnlijk een gevolg van de aanschaf van een witte Pam vorig jaar. Super clean, op het eerste gezicht misschien mega saai maar in het echt een vet horloge. Zeker geen dress maar de eenvoud van de plaat heeft wel iets getriggerd.

7 likes

8 likes

Dank je! Het zijn chique banden, en tóch lijken ze op de foto’s beide horloges een beetje meer casual te maken vergeleken met de banden waar ze op geleverd worden. Zeker de ALS vanwege de kleur. Zal eens gaan rondneuzen bij Kaufmann :+1:t2:

1 like

Moderne dressers komen er bij mij niet gauw meer in, het gros is me te klinisch; vintage daarentegen :blush: :smiling_face_with_three_hearts:

20 likes

Ik weet er nog eentje te koop staan.

1 like

De laatste is een stille hint? :rofl:

Jaaaaaaaa de L1 moet terug komen!!

1 like

Ik ben Lange-loos (sinds jongs af aan trouwens :sweat_smile:), ik wil hoe dan ook op termijn weer een Lange aan de collectie toevoegen. De L1 staat zeker hoog op de lijst (Een L1 Moonphase ook trouwens).

Maar goed, er zit een nieuwe aanwinst aan te komen, die gaat voor.

Oh niet stil hoor, als ik m’n vrouw mag geloven ben ik niet goed in het begrijpen van stille hints… :sweat_smile:

De Saxonia die @HanDavinci en ik hebben gehad staat inmiddels weer te koop bij een goede horloge-kennis.

3 likes

Ah, ik kreeg gisteren een PB & vandaag te horen dat het horloge gereserveerd is. Witgouden Lange 1 Moonphase. Ik dacht 1+1=2.

1 like

Oh nee. Helaas niet voor mij.
Ik heb die van @anon80638926EV Die is trouwens echt zo insane mooi. Daarnaast vind ik die dubbele maanschijf ook echt geweldig!

Ooit komt ie er nog wel.

3 likes

Mooie foto’s en dito horloges! Ik ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst

1 like

Staat die ergens op het net toevallig?

It’s a lot of watch, but boy-oh-boy :star_struck: :star_struck:

2 likes

Prachtig!!

Ik heb de Martens LTD (met Maastricht op de stedenring) 2x gepast.

Met 42mm is het wel een flinkerd. Maar prachtig, heel prachtig.

1 like

Helemaal mee eens, dresswatches kunnen altijd.

1 like

Met zo’n horloge heb je geen nette broek meer nodig…

34 likes

Mooi combi óók met die band. :ok_hand:

1 like

:joy::joy::joy::joy:

Door jou?!?

Ik kwam deze prachtige vacheron tegen uit de jaren 60. Wat een parel! :heart_eyes:

10 likes

Dankjewel!:clinking_glasses:

1 like