Het grote 'Dress watch' topic.

Kan imo zowel in nettere als casual situaties en, vind ik, erg fraai.

2 likes

Mijn Rolexen en de Speedmaster draag ik echt vrijwel nooit meer. De Sub komt eigenlijk alleen nog uit de kluis bij zon zee strand vakanties en misschien als straks het festivalseizoen weer begint (dan is waterdichtheid noodzakelijk).

Voor de rest draag ik in 80% van de tijd, de wat nettere horloges. Mijn Reverso is sinds de lock down gepromoveerd (of gedegradeerd, tis maar hoe je het bekijkt) tot mijn stap horloge.

Als ik nu de kroeg of club in ga, dan standaard met de Reverso om.

1 like

Precies dit. Dus vaker jeans en hemd. M’n colbert hangt ergens in de hoek, en effe snel aandoen als het moet.
Met een dress-achtig horloge zak je dan net niet door het ijs vind ik persoonlijk.

Persoonlijk dus ook steeds vaker in de dress hoek te vinden omdat het zulke heerlijke all rounders zijn.

1 like

Ik draag dressers zelfs bij een korte broek met sneakers. Lekker belangrijk.

Ik heb een grote voorliefde voor vintage dresswatches. Wat er zeker nooit in huis zal komen is een duiker. Afschuwelijk lelijke dingen zijn dat over het algemeen.

2 likes

Voor de mooiste dress watches kan je voor onder de 2k een heel mooie vintage scoren.

2 likes

Voor onder 1k ook wel

Grand of king seiko :ok_hand:

Prachtige set! Voor de revival van de dresser ben ik minder bang, alleen, ik kom “voor mijn werk” geregeld op de laatste plekken waar pakken nog een ding zijn en daar is het speedies, roleys en de enkele cartier (of hun afgeleiden.

Even een schopje voor dit topic.
Wat heb ik de afgelopen tijd toch weer voor een mooi spul mogen aanschouwen.

Na jaren van focus op met name stalen sport horloges, geloof ik echt dat de aandacht steeds meer aan het kantelen is naar de elegantere horloges. Want ik bedoel, wie heeft een stalen duiker nu écht nodig?!

Ik heb in ieder geval wel weer trek in een dress watch!

51 likes

Ik nu ook!
Mooie foto’s :ok_hand::ok_hand:

Ik krijg soms ook meer trek in dress watches maar ze zijn in mijn ogen net wat kwetsbaarder als duikers waardoor ze soms onpraktisch zijn tijdens werk of b.v. fietsen door de regen.
Ze dragen echt lekker licht meestal. Liefst draag ik ze op leer, alleen bij zomer hitte is dat niet lekker met zweten…

Maar welke dress watches heb je nu echt zelf in bezit? Ik ben beginner en heb er 2, beiden gerestaureerde erfstukken waar ik toch wel voorzichtig mee ben…

Mooi zeg… :+1:t2:

Wat zijn dat eigenlijk voor bandjes op die ALS en PP? Best een eigenaardig maar interessant motief.

5 likes

Toch blij dat het er van gekomen is.

Thanks!

Ik draag al jaren zeer regelmatig dress watches. Sinds vorig jaar draag ik een horloge met complicaties op leder en met een beperkte waterdichtheid. Ik zit 3-4 dagen per week op de fiets en heb echt nog nooit problemen ervaren.

Gewoon een beetje met beleid dragen, dan is er weinig aan de hand.

Op dit moment heb ik de Reverso nog en de groene Tank.

De Vacheron en de twee Lange’s hebben plaats moeten maken voor een andere aanwinsten.

Van de PP weet ik het niet precies. Het bandje op de Lange is een Kaufmann glossy croco.

2 likes

@Kind_of_Blue Shiny pearls noemt Kaufmann het.

Was fucking geil. Ik wil die Thin wel terug. :joy_cat:

12 likes

Ben je er over een paar weken ook bij?

1 like

Gaaf he! Ik wil de L1 weer heel graag terug!

Bij B&S?
Indien ja, dan ja! Dat is de bedoeling. Ik kom er alleen achter dat ik dan ook een feest heb staan, dus ik moet wat gaan puzzelen qua tijden.

2 likes

Yes! Leuk man, zin in.

En nuchter blijven is ook geen optie.

2 likes

Tuurlijk wel.

Hij rijdt. Ik drink.

3 likes

Goed om te lezen. Kan ik die blanke speedy ook eens zien. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes