Het grote 'Dress watch' topic.

Eensch.

Duikert vind ik voor niet staan onder een pak. Ik zie t al voor me dikke seadweller icm een pak man man man…

Dj is een twijfel geval voor mij, heb betere opties in de collectie als dresser uiteraard, maar blue fluted 36…

Ik moet in die prijsklasse nog een horloge tegen komen die de grens tussen dress/sportief zo fijntjes bewandeld .

3 likes

Jouw voorbeelden zijn zo goed als allemaal sport-horloges. Zou ik geen dressers noemen.
Dat vintage Aristocrat’je terzijde.

1 like

Er zijn nogal wat verschillende beelden bij ‘dresser’. Een DJ is toch echt geen dresser mensen.

5 likes

Ja, maar waar trek je de grens? TS laat er eentje zien met een grossdatum, eentje met arabic numerals op de dial, en een JLC Reverso, wat toch ooit expliciet als sporthorloge ontworpen is.

Maar daarom stel ik de vraag ook, en daarom noem ik het ook simpele geklede horloges.

5 likes

Klopt. Die Lange en zeker de VC zou ik dressers durven noemen. De JLC niet. Al zou er voor mij wel een stalen band gemonteerd moeten worden om als sport-watch gebruikt te kunnen worden.

1 like

Die omega pie pan vind ik persoonlijk een van de mooiste vintage dressers :+1::+1:

6 likes

U heeft smaak. Volledig eens.

41 likes

Wauw wat strak. En in zo mooie staat :grin::grin: zeer sjiek :grinning_face_with_smiling_eyes: zelf staat hij nog op het verlanglijstje. En als ik iets meer te besteden heb een globemaster :wink: Nu sinds 2 weken een vintage Rolex datejust aangeschaft want dat is ook voor mij een van de ultime dressers.

4 likes

Thanks, is nu weg voor full service en installatie NOS originele deca kroon. Kan niet wachten tot ze terug is!

5 likes

Oehh spannend ik snap dat je niet kan wachten :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Onbegrijpelijk, er is al een keer of 25 gesproken over een “dresser”, waar is die HFer die dan meteen de discussie kapotsloeg door aan te geven dat dit geen horloge maar een kledingkast is?

Of was ik dat?

9 likes

Niet helemaal mee eens, het concept is ook wat aan verandering onderhavig. Vind een DJ op staal best dressy staan :ok_hand:

4 likes

Een dresswatch kan altijd. Ik draag ze gewoon met een shirt, trui of overhemd in combinatie met een spijkerbroek.

En ik zou me vooral niet veel aantrekken van wat anderen daar van vinden.

1 like

Dreswatch zegt niet is specifieks over een pak. Kan natuurlijk ook alleen bij een overhemd. Vanwege de dikte hiervan past dat wat beter dan een dikkere duikers. Het is praktisch vind ik logischer dragen.

Dan heb je nog de keuze welke band je erbij draagt. Dat doet natuurlijk ook enorm veel.

Dus ja… dresser, duiker, alrounder… wat maakt het uit.

1 like

Deze droeg Humberto zondagavond. Die vind ik wel gaaf.

IWC IW357003

Unisex?
:point_down:

iw_357003_6_450_auto_5_90 iw_357003_5_450_auto_5_90

7 likes

Het zijn zeker mooie horloges maar ik vind ze niet zo geschikt voor de wat sportievere kledingstijl net als gaatjesschoenen onder een trainingspak of een stropdas bij het duiken :smile:

Of de combinatie van een dress / sportief horloge zoals mijn Omega Aqua Terra :raised_hands:

11 likes

Ik heb al mijn dresswatches weg gedaan. Feitelijk heb je gelijk dat als je zegt dat een dresswatch onder een pak moet, dat een duikhorloge dan ook voor duiken moet zijn. Maar ik vergelijk het met mijn maatpak versus north face outdoorjas. Mijn pak draag ik nooit alleen op bijzondere momenten, maar geen twijfel over dat het een prachtig pak is. Maar mijn outdoor/windjack is gewoon praktisch echt een ‘tooljas’. Sexy is het niet…

4 likes

Ik heb dit probleem nooit begrepen. Toen ik een 34mm Blancpain Villeret droeg, deed ik dit ook dagelijks. Ik denk dat je een dresser elke dag prima kan dragen. Alleen kan de kwetsbaarheid (vooral bij vintage) soms een dingetje zijn.

1 like

Tja, dresswatch, sportief, tool…Vintage horloges die ooit in de markt zijn gezet als redelijk sportief, blijken het verrassend goed te doen onder je manchet.

Andersom kan een Reverso (nota bene ooit bedoeld voor het tamelijk lompe polo, als ik me niet vergis) toch ook prima bij een fijne trui?