Het grote 'Dress watch' topic.

Ik kreeg een notificatie.

2 likes

Niks mis mee!

16 likes

Stuk voor stuk prachtige horloges waar ik alleen maar jaloers op kan zijn. Ik heb slechts een dresser waar ik best wel blij mee ben.

Alleen het bandje is verschrikkelijk. Heeft iemand tips voor een mooi bandje? Ik vind dat bandje aan die VC in het begin van je topic trouwens wel heel erg mooi. Maar vraag mij af of zoiets past.

5 likes

Goede ontwikkeling :slightly_smiling_face:

8 likes
3 likes

Thnx! Dat ziet er inderdaad goed uit

Mmmm… ik draag mijn Grand Seiko SBGW001 helaas bijna nooit hoe geweldig mooi ik m ook vind.
Draag liever een “sports watch” ben ik helaas achter gekomen.
Dat is het probleem voor dress watches .

1 like

Dat was deze:

1 like

Het probleem van dress watches is dat ze niet goed tegen water kunnen met hun lederen band en met 30 of 50 m WR ook niet tegen meer dan een regenbui.

Maar verder ga ik ze steeds meer waarderen om hun ingetogen schoonheid en het grote draagcomfort.

Vooral in het weekend, als ik niet door weer en wind naar werk fiets, draag ik ze.

9 likes

Dress watches draag ik met name naar kantoor

Bewaar de sportievere horloges voor de avonden en het weekend (en soms ook niet) :grin:

7 likes

Ik heb als technicus een gemengde kantoor/laboratorium baan en dan is een sportief horloge of zelfs een duiker praktischer maar ik zou graag vaker dressers op leer dragen.

1 like

Met mn Casio met

spring ik al jaren vrolijk het zwembad in hoor. :swimming_man:
En veel baantjestrekkers zie ik met een gewone Apple Watch. Die heeft ook maar een rating van 50m. Ik zou me dus niet zoveel zorgen maken. :person_shrugging:

Dit argument snap ik nooit zo goed.
Ik draag 80% van de tijd horloges met een WR van 30 (of minder). Er is nog nooit een moment geweest dat dit een probleem opleverde. :man_shrugging:t2:

9 likes

Die ontwikkeling kan inderdaad geen kwaad …:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooie exemplaren!

1 like

Zoek eens op “epsom leather”

Mee eens.
Eerlijk gezegd let ik nooit op de waterdichtheid, of ik moet oud horloge met pillendoos case dragen waar je door de kieren naar buiten kijkt.

Bij normaal gebruik (en dan heb ik het niet over zwemmen of douchen met je horloge) zie ik niet waarom een zgn beperkte waterdichtheid een probleem zou zijn.

Sterker nog: de waterdichtheid is een momentopname. Het is horloge is getest op die atmosferische waarde op het moment dat het het atelier verliet. Een pakking kan altijd scheuren of verdraaien wanneer je het draagt en dan maakt het niet meer uit of het horloge op 4, 10 of 25 atm is getest.

2 likes

:pray:
Gebruik onderstaande ook als dress watch (kantoor duiker)

11 likes

Ik vind de maat veelal een probleem van de dresswatches. Tot soms 45mm diameter en een dikte van 11mm.

Zelf zoek ik iets van diameter 38-40mm, opgelegde indeces, liefst <8mm dik, geen cijfers, wit of zilver dial, gedecoreerd mechanisme.
Simpel zou je denken, maar valt zwaar tegen.

1 like

Volgens mij saffiano leer