Het grote 'Dress watch' topic.

Ja dat is helemaal waar. Mijn schoonvader droeg onderstaand horloge echt meer dan 20 jaar onder alle omstandigheden, in het pak maar ook tijdens het werken in de moestuin wat hij vaak deed. Het resultaat?

Na zijn overlijden verdween het horloge lange tijd ergens onder in een lade en enkele jaren geleden heb ik 'm op laten knappen bij een horlogemaker.

Nu draag ik 'm in het weekend af en toe, 37 mm is een heerlijke maat al was het destijds volgens velen een opvallend groot horloge!

14 likes

Dat moet je toch kunnen vinden? Probleem lijkt me dan budget.

Ok, ik ben gierig en wil me beperken tot €3k. Niet weinig, maar blijkbaar niet genoeg.

Nomos orion? 38mm, 9mm, 2k handwinder met zichtbodem. 8mm zonder zichtbodem.

1 like

Nomos heeft veel te bieden in jouw zoekvraag.
Edit @Ruud was me voor :slight_smile:

Look no further;

19 likes

Beetje te groot zo :speak_no_evil:

Wel een prachtig horloge.

Ah! Dat maakt het iets lastiger inderdaad.

Deze GS dan?

Je moet dan alleen de “dikte eis” laten varen.
Maar goed, alles mechanisch en dunner dan 10mm gaat tricky worden (of je moet voor vintage gaan).

7 likes

Ja komt goed in de buurt. Maar de lange lugs houden me tegen.

35mm doen dan. Is sowieso een klassiekere maat.

Zou naar handwinder kijken. Knappe automaat die onder de 9mm komt op microtor constructies na.

1 like

Te groot?!
:joy::joy::joy:

De maat is spot on!

11 likes

Jep, die VC is het helemaal, wil zelfs mijn budget wat oprekken voor die. Maar het zal niet genoeg zijn vrees ik.

De GS vind ik een verkapt sporthorloge.

1 like

Explorer

1 like

Eens!
De dikte, vrij plompe lugs en grote kroon missen de verfijning die je bij een “dress watch” zou verwachten.

1 like

Ik ga voor dressers niet groter dan 35-36mm.

En ik vind op jouw pols dat je te weinig band ziet… dus te groot voor jou dan.

2 likes

Kan je nagaan…tijden veranderen.

Absoluut! Ik ken geen dresser die daar tegenop kan. Maar qua budget alleen voor de happy few.

1 like

Geheel terecht! Leuke vintage dresser met een verhaal.

1 like

Tsja, je hebt gewoon gelijk. Misschien moet ik mijn dressers wat vaker ook doordeweeks gaan dragen.

2 likes

Zenith Elite Classic in 39 mm is misschien wel een optie? Tikje formeel wel.

8 likes