Ook al maar gekeken. Wat te afgerond naar mijn goesting.
Een Nomos is wat je wilt. Maar daar ben je dus nog steeds niet achter
35 mm, met cijfers, gedrukte indexen
Mijn zogenaamde dresser. Tweehander, 39mmwitgouden kast met rosegouden bezel, lichte wijzerplaat. Draagt echter verrassend groot en is (misschien ook daarom) buitengewoon goed te dragen bij shirt, jeans en sneakers. Beetje slechte foto:
Inderdaad een echte dress watch: ‘time only’ en verder geen enkele complicatie. Mooi horloge!
Er is altijd wel iets dat me tegensteekt aan Nomos. Misschien maken ze ooit de perfectie
Ja, 35mm is me te klein, ook met monsterlugs.
Ik zoek 38-40mm.
Jammer van de datum.
Ja, ik heb het graag ‘clean’.
Moonphase is dan wel een uitzondering (in mijn hoofd).
Longines Flagship Heritage is 38,5mm, iets langere lugs en iets hogere kast, maar ik weet uit ervaring dat het op een 17cm pols fantastisch draagt. Zelfs list binnen budget
Die moet ik idd nog eens passen. Een Longines met een eigen smoel.
Ik vindt het een goede vraag. Zelf hou er erg van om juist een dresswatch te dragen op b.v. een goed wit t-shirt en b.v. vintage Levi 501. Het breekt juist een beetje het hokje (die wij zelf in stand houden) en vooral het belangenrijkst van alles is toch het draagplezier?
En waar heeft u dat mooie bandje vandaan?
Als het 45mm is is het geen dress watch.
Maar als je de eis van edelmetaal laat varen heb je met de witte Nomos Club of Orion al een dress watch te pakken.
Ga je ogen uitwassen. GS maakt veel sporthorloges, maar de SBGW serie is dat heel erg niet.
ISWYDT 3j geleden
Bandje is van watchworks Haarlem. Topspul voor een vriendelijkere prijs dan molequin
Ik weet niet waar dat een collage van is, maar het lijkt er op dat de bovenste helft een field watch is en de onderste een dress watch. Iets met arabische cijfers en een zwarte plaat.
Het zou mij niet verbazen als ze bij Molequin gemaakt worden. Ze lijken daar in elk geval verdacht veel op. Inderdaad leuk geprijsd zo!