Het grote 'Dress watch' topic.

Dress watch? Nee dat niet. Wel een super klassiek model natuurlijk.
Toch matched het heerlijk met een jeans, shirt en sneakers.

Kom op lieve mensen! Gooi die stalen duikers de kluis in en sla wat klasse om je pols. :innocent:

23 likes

Wordt lastig met Patek Philippe. Een dealer adverteert op Facebook regelmatig met mooie Patek’s maar zet steeds in de advertentie “not for sale”. Bij de officiële Patek Philippe AD kun je die horloges kennelijk dus niet kopen.

1 like

13.795 exemplaren te koop.

En het grootste voordeel; de echt interessante modellen zijn ook nog eens (ver) onder list verkrijgbaar! :innocent:

4 likes

….vind je momenteel bij Siebel.
Geschat 80% van de HF-populatie zit in deze doelgroep. (Zie foto)

14% shopt tot 5K
5% shopt duurder, tot zeg 10K
1% de HF-elites sprokkelt 10K+

Met andere woorden, van die 14000 Pateks op Chrono komt er geen een op HF terecht helaas.

Als je zou stellen dat dit een protest van Extinction Rebellion is, had ik het ook geloofd. Het heeft beide een hoog sneuheidsgehalte.

2 likes

Waar kijken we naar?

Uitverkoop, al dan niet met kortingsbonnen.:wink:

Op een dresser misschien wel, maar is dit een Nederlandstalige dagaanduiding? Dat vind ik dan weer bijzonder gaaf

1 like

Ja, is het ook, maar helaas mist er een sierkader. Waar dit ooit gebleven is? …

1 like

Ah juist ja, ik dacht meer in algemene zin.

Ik blijf het begrip dresser lastig vinden, dat wat hier regelmatig als ‘sporthorloge’ wordt weggezet, zie ik toch echt als dresser.
Dit is degene die ik als dresser beschouw in mijn kistje.

En er is een Frederique Constant onderweg vanuit het buitenland. Al is die met stalen band en datum op/over het randje, maar de platheid, gepolijste kast, indices en wijzers maken het voor mij meer dress dan sport.

4 likes

Misschien ziet @HanDavinci dit niet graag, maar bij een casual outfit kan een ‘koordje’ of soortgelijk het horloge wel meer nonchalance geven.

2 likes

De Edox wat mij betreft ook en de FC indien voorzien van een lederen band. Dat laatste vind ik voor een dresser veel belangrijker dan wel of geen datum en een eventuele kleine secondewijzer.

Jouw FC is de opvolger van de mijne:

2 likes

Ik denk zelfs dat het ‘gewoon’ de quartz variant is van de jouwe. Het model is de FC220, 40mm met een diep donkerblauwe kast. Veel donkerder dan op de productfoto. Deze is ook op leer verkrijgbaar, maar als ik de keuze heb dan is het altijd staal (leer koop ik zelf wel).

Persoonlijk vind ik het echt verschrikkelijk zo’n touwtje naast een horloge.

Heel mooie Tudor welke prima staat bij casual maar een dresser is het voor mij niet. Al begrijp ik goed dat je een horloge als dit vaak draagt.

Ik vind een touwtje wel wat hebben bij een dress watch, maar snap ook de mensen die het wat minder vinden.

1 like

In deze 3 comments zeg je met andere woorden JLC :crescent_moon:

Zeker een optie. Maar ik ben nog niet klaar om dat soort bedragen neer te leggen voor een horloge dat weinig polstijd zou krijgen.

1 like

Eigenlijk heb je gelijk, als ik heel eerlijk ben. Krasjes doen pijn bij deze… verder vind ik verstellen van de maan altijd te veel gedoe

Heb besloten mijn tijd te nemen voor een dresser. Het sluitstuk van de collectie.

Maar eerst nog iets met veel karakter.

1 like

Grijp je kans :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like