Het grote 'Dress watch' topic.

Neenee, een dresser komt er ooit terug, maar normaal komt er morgen wat anders.

2 likes

Tipje van de sluier?

1 like

Koffie en melk …

1 like

Zit ook al lange tijd na te denken over een nieuwe dresswatch. Lang deze Tag gehad en verkocht omdat ie weinig draagtijd meer kreeg. Eén van de weinige horloges die ik daarna nog vaak gemist heb. Dit was eigenlijk gewoon heel veel waar voor je geld. Echt een aanrader deze.

11 likes

Niks tegen een Carrera, maar dit is natuurlijk een puur sporthorloge.

Een metalen band, lume en datumloep geven het horloge al genoeg nonchalance zonder koordje. :slight_smile: Wederom, puur sporthorloge. Zoals zoveel horloges in dit topic.

7 likes

Ja, heel mooi.

Verrassende keuze Kristof :rofl:

2 likes

Dank voor de tip!

9 likes

Ik draag tegenwoordig 95% van mijn tijd dressy horloges. Die zijn fijn, compact, en kunnen echt altijd. Het zou zo maar kunnen zijn dat er een verandering in je denken optreedt als je zo’n ding koopt.

1 like

Same.

Divers heb ik er nog maar 2 van. Had ooit alleen divers.

2 likes

Er bestaan ook draagbare chrono’s.

Ik had een mooie Junghans dresser, maar die kreeg geen draagtijd meer.

7 likes

Ik merk wel op dat dressy horloges geen dress watches zijn. Neem nu deze.

Soit, ik vind het een sporthorloge, omdat de kast echt is gebouwd voor de bracelet. Evengoed, het is evident ook weer geen toolwatch, vandaar “dressy”. Ik zou het bijna “gewoon een horloge” noemen, omdat het niet de pretentie heeft iets anders te zijn dan dat.

De Meister serie is prachtig. Max Bill hier, al is die dan weer dressy, en geen dress. :slight_smile:

2 likes

Ik draag polerouters en jlc mut moon. Die zijn beide dressy, maar niet echt dressers.

Zenith el primero vind ik een redelijk dressy chrono.

King seiko zijn wbt case wat excentrieker… maar daardoor ook niet echt dressers terwijl ze wel voldoen ( no date).

Eigenlijk is mn submariner het enige horloge dat ik heb dat echt geschikt is bij een nette outfit.

2 likes

Best een understatement als het gaat om een van de allerallerallermooiste horloges! :heart_eyes:

1 like

Heerlijke conclusie, +1

2 likes

Ik merk dat veel van de mooiste horloges die bestaan “gewoon horloges” zijn, in mijn ogen. :slight_smile: Maar dank je.

2 likes

Ik moest net toch echt de helderheid van mijn phone bijstellen. Die sunburst prikte toch wat in mijn ogen. :wink: Ok, ben ook nog niet helemaal wakker dan.

1 like

Ik vind dit zo mooi. Zijn er betaalbaardere horloges met een beetje dezelfde uistraling? Hoeft geen chrono te zijn.

Klassiek ogende chronografen met twee registers zijn redelijk goed te vinden in allerlei prijsklassen. De Breitling B09 Premier 40mm, Excelsior Park voor nog minder, en ik geloof ook Vulcain chronografen van het moment.

Furlan marri :speak_no_evil:

Beetje zoeken. LIP heeft er ook. Ook met mechaquartz