Het grote 'Dress watch' topic.

Ben je dan verhuizer van beroep ofzo?

Mocht het je om de Breguet-stijl opgelegde cijfers gaan, dan is Baltic misschien leuk:

2 likes

Koordjes, leuk toch!

Uploaden: L1160081.jpeg…

Oh.
Nevermind dan.

21 likes

Even los van de koordjesdiscussies: een episch stel horloges dat de revue passeert :ok_hand:

5 likes

Zeg dat wel! Vooral die VC.

1 like

Dit is een echt dresser. :grinning:
Elegant, alleen tijdweergave en een bescheiden maat van 37mm x 6mm.

Een Lange, Patek, Vacheron, Breguet of JLC komt vanwege de prijs voor de meeste mensen niet zo in hun gedachten als nieuwe aankoop.

Omwille van de maatvoering en de prijs ben je eerder aangewezen op vintage horloges. Moderne dress-achtige horloges van max 2k zijn te groot, te dik en hebben vaak een datum.
Het probleem van ‘Dress watches’ is de beperkte keuze.

15 likes

37 likes

Mooi trio!

De vergelijking gaat misschien niet helemaal op, maar de GS vind ik stukken interessanter dan de Lange. En dat zeg ik als fan van beide merken :blush:

Zolang je ze niet omdraait natuurlijk :wink: .

5 likes

Die GS vind ik ook wel erg klassiek. Van mij mag een tikje sexier case ook wel.

1 like

Gaaf!
En die Longines!:+1:t2:

1 like

30 likes

De GS is 2x zo dik als de Lange :joy:
Wat vind je precies interessanter aan de GS?

1 like

Dat ervaar je niet bij het vooraanzicht natuurlijk :wink: .

Hoe het licht speelt met de markers en wijzers en die geblauwde wijzer tegen de witte achtergrond. Bij de Lange lijkt het mij allemaal wat statisch.

Het uurwerk en de dunne kast zijn uiteraard ongeëvenaard hier. Witgoud is ook wel wat warmer, dat komt er wat minder door op de foto.

2 likes

De Lange Saxonia moet je in het echt zien om te waarderen. De grain op de plaat, de minimale toleranties tussen de wijzers. De afwerking van het uurwerk zijn zo mooi.

Tijdens twee GTG’s heb ik de Saxonia vergelijken met de GS en dan zie je de echt dat de Lange in een andere league zit.

2 likes

Ah, exact dit dus :sweat_smile:

1 like

Met jou eens. Ik heb de Lange gepast bij de AD en ik vind de GS ook interessanter. De Lange was mij te statisch, te saai. Komt met name door de kleur van de wijzerplaat en de dunne wijzers denk ik. Terwijl horloges voor mij normaal gesproken niet klassiek genoeg kunnen zijn.

Mooi zeg deze!!

1 like

Ik heb een tijd terug Saxonia small seconds gepast en toen was ik heel hard onder de indruk van de strakke afwerking. Die had wel wat meer te beleven op de wijzerplaat dan de thin, wat ik wel fijn vind. De dunne kast was ook top, naast de dikkere Lange 1 moonphase die ze ook liggen hadden.

De mooiste die ik al mogen passen heb vind ik nog steeds de Saxonia Moonphase. Ik heb misschien graat dat er wat meer te ontdekken valt op de wijzerplaat denk ik :blush:

Slechte foto voor de sfeer! Ik heb helaas geen shots van de small seconds of de saxonia moonphase.

10 likes

Begrijp me niet verkeerd, de Lange is in het handje echt mooi, en aan de pols een genot. Maar…

Optisch gebeurt er meer. Ten eerste heb je een centrale seconde, dus het leeft, ten tweede weet ik uit ervaring dat de indices en wijzers van de GS harder schitteren en die van de Lange meer onder de radar zijn.

Ik zou wel willen dat Lange ophield om die balansbrug steeds maar te graveren.

Toch komt hij stram over en doet de GS mij in het handje meer. Ik ben uiteraard bevooroordeeld. En een barbaar, want ik zou vaak een Nomos boven een Lange verkiezen, puur omdat ik speelsheid meer waardeer dan de ultieme afwerking.

Da’s geen balorigheid, da’s gewoon waar ik zelf beter op ga.

Ik zou bijna zeggen “te Duits”.

Dat lege datumvenster naast die 1. Afgrijselijk. Daar hoort een 0.

6 likes

Hartelijk dank! :man_dancing:

1 like