Het grote 'Dress watch' topic.

Wat is de definitie van een dress watch waar trek je de grens? Geen datum, wel datum? Is er een Max dikte? Mag er een reserve dial op? What about complicaties als moon phase dag etc. Er zijn niet echt concrete antwoorden op te geven . Een Rolex day-date vind ik persoonlijk alweer too much voor een dress watch . Voor mij moet het met name verfijnd , geraffineerd zijn en dan kom ik ook direct terug op waarom ik er niet een heb … met bijna 1.90 en ruim 100kg vind ik de horloges die ik als dress watch kwalificeer simpelweg te klein voor mijn pols. Er is echter zoals de titel aangeeft voor mij eigenlijk nooit een echt probleem met dress watches … zijn mooie horloges

2 likes

Schaken en dammen?

1 like

Aha! Maar dan weet ik ook nog wel iets!

Dit is mijn dresswatch.

Een dresswatch dient sowiso van edelmetaal te zijn.

10 likes

Dat jij dat vindt. ok. Maar je kan makkelijk een kleiner horloge dragen met die afmetingen.

Zit echt tussen de oren dat dat niet zou kunnen.

4 likes

Fixed that 4 you. Maar het is geen dresswatch, maar wel veel mooier dan de Breitling waar jij naar refereert.

3 likes

Kan me hier grotendeels in vinden. En toch zie je horloges zoals de Longines Heritage Classic en Silver Arrow maar weinig op HF, en in andere community’s. Terwijl die op papier aan alle eisen voldoen.

Zal toch met storytelling in marketing te maken hebben. Met een chrono waan je jezelf een coureur of een astronaut en bij de aankoop van een duiker, denk je al snel aan zomervakantie.

Veel te druk voor een dress watch

1 like

Waar heb je dat vandaan???

een dress watch is een gedekt niet opvallend horloge,
niet een zo poenerig mogelijk horloge

Staat in het boek dat je krijgt als je lid van de VVD wordt :smile: de rest van de mensheid vindt het sinds de uitvinding van RVS prima als dat voor een dresswatch gebruikt wordt.

Wel een prachtige Patek trouwens, het moet gezegd.

1 like

Laten we het er over eens zijn dat we het niet eens zijn. Die bezel, man. Ik ben goeddeels klaar met dat soort bezels. Geef mij de B09 Premier maar.

8 likes

Dan krijg je toch een linksdraaiend horloge wat je aan je rechterarm moet dragen?

1 like

Wat is de gangbare vanaf prijs voor edelmetaal? Want ik gok dat met deze regel de meeste mensen nooit een dresswatch kunnen bezitten.

1 like

Het gepeupel hoeft niet naar een dergelijk feestje.

1 like

Dikkertje. Afgehakte cijfers. Nah… leuk geprobeerd, maar is het niet.

Waar heb je dat vandaan???

En ik snap niet dat die pp 3940 daar niet aan voldoet. Niemand die dat horloge opvalt. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Off topic. Heel even. Het is niet alleen de VVD :sweat_smile:

Groen links kan er ook wat van.

Femke Halsema heeft haar eigen (tweede) woning in de hoofdstad verkocht. Binnen een paar jaar hè. Met heeeeeel veel winst.

Wat zei GroenLinks ook alweer. Woningen zijn om in te wonen en niet om mee te speculeren.

Jaja links l*llen rechts vullen.

1 like

Dit gaat nergens meer over. Erger nog, het gaat buiten het boekje :clown_face:

Ik had beter “abonnee van de Quote” kunnen zeggen, besef ik achteraf :smirk:

1 like

Mijn twee meest dressy pieces. De iwc doe ik graag in de zomer heel casual aan :rofl: maar nooit met een pak eigelijk…

9 likes

13 likes