Hoe is die pistache Premier om te bezitten?
Tja, zo vind ik Type XX chronografen het allemaal net niet. Ik had laatst de Breguet ook in handen. Ik verveelde me dood tot ze een 5157 brachten. Smaakzaak. Feit is wel dat de Premier van oudsher gekleder is dan een pilot chrono.
True! Maar daar ging het niet om. De premier chrono hoor hier ook niet thuis
Klopt, is geen echte dresser. Maar mijn meest dressy stuk.
Supertof om te dragen kleur is zowel leuk in de zomer als de de winter. Super divers.
Het is waarschijnlijk een overgang en een kwestie van wennen maar ook persoonlijke smaak: ik kan een horloge (of wat dan ook prachtig) vinden , net als een whisky als erg goed kwalificeren maar niet dragen of drinken omdat het niet ‘mijn smaak’ is
Die Patek is exact waar mijn grens begint te vervagen. Prachtige vibe en zeer klassiek stuk maar dan de drukte op de wijzerplaat is wat ik dan een grijs gebied vind en eigenlijk geen mening verder meer over heb behalve dat het vanaf daar vaag begint te worden. Moet het echt altijd edel
Metaal zijn om een dresser te zijn?
Ik verbaas me hier een beetje over…
Na drie jaar dit topic open te hebben gehad, mag er nu wel een slotje op lijkt mij. Inmiddels is hier nu alles wel over gezegd en geschreven….
Juist niet dus
Tja, de definitie is rekbaar zo blijkt, dus men kan er tot St.-Juttemes over door blijven gaan
Ik snap je wel!
Mag wat mij betreft wel open blijven omdat ik de foto;s van ‘dress’ watches heel fijn vind
Maar de discussie wat wel en wat niet een dress watch is heeft minder mijn interesse.
Ja daar heb jij dan weer gelijk in.
Vooruit, plaatje voor de gezelligheid:
Volgens de definitie van drie jaar geleden bijna een dresswatch, want secondewijzer. Maar man….wat voor één….
WMB 100% dresswatch, gewoon onopvallend mooi.
Een chronograaf is noot een dresswatch
Een chronograaf is nooit een desswatch
Onder dit motto nog maar wat fotootjes dan. Er zijn nog te weinig vintage exemplaren hier getoond . Alle 5 edelmetaal en samen voor minder dan de prijs van een gouden day date trouwens…
Heel erg mooi idd