Tja, waar heb je een dress watch voor nodig? Mocht men ooit met onze Wim himself aan dis gaan, zelfs dan is het geen vereiste
Eh … de Constellation graag
Ha. Helemaal waar,
Maar dat is het punt niet. Dit topic is begonnen omdat er een probleem zou kunnen zijn met dresswatches. En op heel veel van wat er voorbij komt, staan best erg fraaie horloges (die van jou is wel erg fraai), maar dresswatches zijn het niet.
Ik ben lost in dit topic, en laat het voortaan maar voorbij gaan….
Wow Prachtig kwintet
Natuurlijk niet. Dat zei ik ook niet. Ik reageerde alleen op een pilot chronograaf die ik niet bijster mooi vond.
Dat neemt niet weg dat dressier of onopvallende Chronografen het voor mij beter blijven doen dan sportieve.
Ja.
Dat is inderdaad geen dress watch. Dat begint al bij de dikte.
Kort door de bocht. Een vintage supperdersup kan bij een pak/jasje en een dresser kan ook bij gymschoenen en een spijkerbroek.
Dat was het.
Alles kan, maar of het van goede smaak of piëteit getuigt is maar zeer de vraag.
Ach, lekker dragen wat je wilt uiteraard.
Maar gaan roepen dat een chrono, datejust of sbgx een dresser is raakt kant nog wal. Je kunt hem wel dragen als horloge in een voor jou dressie setting of kledingkeuze, maar dat maakt het nog geen dresser.
Ik vind ze mooi op foto’s, maar zou niet welke ik zou nemen. Het past me niet heb ik het idee.
Heel mooi. Serieus mooi, en ik zou hem zo overal bij dragen. Maar……
geen dresswatch, want chrono….
Daar ben ik het volledig mee eens. Dressier in de zin van rustiger en ‘eleganter’, ja, eens. En het horloge wat je plaatste is er ook zo een.
Dit topic is begonnen met de opmerking dat het jammer is dat er verwarring is wanneer je dresswatches zou kunnen dragen; alleen bij een pak of ook op andere manieren. Conclusie na 1 dag: dat kan altijd. (En geheel terzijde, maar zeker niet onbelangrijk: gaatjesschoenen onder een joggingbroek wordt afgeraden)
Maar goed, dit topic zou veranderd moeten worden in ‘het dress(ier) watch only’ topic, en er is genoeg om van te genieten. Als iedereen dit alleen dit soort plaatjes post, blijf ik wel even hangen / meegenieten….
Kleine wijziging toegepast.
Ik denk van niet, te druk.
nix mis mee trouwens, mooi ding is het beslist wel.
Wel alleen voor in de vrije tijd, als ik eerlijk ben.
Mijn probleem is dat ik veel horloges heb die dressy zijn, maar maar twee horloges heb die ik als dress watch zie. En zelfs dan zijn er mensen die op edelmetaal staan.
Die laatste alleen op leer, uiteraard.
Deze is bijvoorbeeld te dik en heeft een datum:
Deze heeft ook een datum en een veel te hoekige kast:
En deze heeft arabische cijfers, lume en een kroonbeschermer:
Kunnen al deze horloges onder een overhemd of bij een pak? Ik denk van wel.
Het probleem van dress watches is dus eigenlijk dat er betrekkelijk weinig dresswatches zijn. Ik moet nog eens een echte aanschaffen, met twee wijzers, van goud en met leren band.
Het is tijd voor een Breguet 5157.
Nee, maar wel übercool.
Dank U
Weer bijzonder mooie foto’s, Frans
Dank U