Als je minder strikt in de leer bent dan de eis voor volledig edelmetalen kast en geen numerals: Jazeker wel, trouwens. Deze doet het prima op feesten, partijen en begrafenissen, alsmede op kantoor, in mijn optiek.
Ik wil bijna “dibs” roepen als je er ooit vanaf wilt, maar dat geldt ook voor je Hanhart, en eigenlijk is m’n kist vol en moet ik me niet meer tot aankopen laten verleiden.
Dit zijn allemaal erg mooie horloges, los van wel of geen dresswatch. Ze hebben of centrale seconde, of datum, of arabische numerals, of stalen kast. Dus allemaal neen. Maar ik volg de algemene opvatting. Deze kunnen allemaal op nette gelegenheden.
Deze drie draag ik ook bij nettere gelegenheden bij gebrek aan een echte dresswatch. En ook al mocht ik die hebben dan nog zou ik af en toe voor een van deze gaan:
Leuk om alle verschillende perspectieven en beelden te lezen.
“Dress watches” het blijft een polariserend onderwerp.
Voor mij valt en staat alles met contrast. Ik hou van klassieke horloges, van simpele horloges, horloges die over het algemeen als ‘dress watches’ worden gekwalificeerd.
Nu ben ik niet vaak opgedoft. Maar vandaag is het zondag en dan gaan we, zoals een goed katholieke zuideling betaamd, gesoigneerd de stad in om een glas wijn te drinken. Wollen jasje, wit shirt, cashmere trui, dat soort werk. Dit is natuurlijk hét uitgelezen moment om een klassiek horloge uit de doos te trekken. Lekker pretentieus met de Patek, de connaisseur uithangen met een Reverso of lekker dandy met een Tank.
Maar nee, ik kies nu voor de anti-dresser: super sportief, drukke dial, hoog contrast, zwarte bezel, schreeuwerig goud, rubber band.
Wat mij betreft mag jij een hoop hoor! Je hebt een goede smaak en nette inhoudelijke bijdragen!
Wat ik leuk vind van dit model op rubber is dat deze op een of andere manier zo verfijnder is dan op staal(/metaal). Heel mooi!
Dat is een ook mooie manier!
Hoewel ik die definitie kwestie niet bijster interessant vind en ik mijn eigen smaak voorrang geef vind ik het wel leuk om te zien hoeveel waarde mensen geven aan een dergelijke definitie.
Toen de definitie van een dress watch werd opgesteld was de wereld op werkelijk alle mogelijke manieren anders dan nu.
Toen werd bepaald wat een dress watch zou moeten zijn waren hakken voorbehouden aan vrouwen, maar als je tegenwoordig serieus wilt worden genomen op het eurovisiesongfestival (is dat 1 woord? ) moet je op zijn minst hakken aan maar is vrouwenkleding en make-up ook heel normaal.