Mijn ultieme dresswatch! Deze gaat nooit meer weg.
Meistersinger is t laatste horlogemerk dat ik zou kopen. Einzeigers
Ik zie deze 3 als mijn ‘geklede’ horloges.
Hoewel met een ander bandje deze er misschien ook mee door kan…
Die klassieke witte handwinder is echt prachtig!
Even mijn nieuwe aanwinst. Eigenlijk een horloge om mee te sporten van origine, maar hij kan hier wel meedoen denk ik.
Mijn bijdrage
Met 42mm (te) groot maar voor mijn platte 20cm polsomvang top om te dragen
De Elite 6250 is zowiezo ondergewaardeerd in de Zenith line up
Prachtig dit!!!
Die laatste jeager lecoultre, welke is dat?
Alvast bedankt!
Mooi uitgebreid antwoord. Voor mij is het verschil de batterij. Misschien dat ik een uitzondering zou moeten maken indien de electriciteit die met worden opgewekt, kinetisch wordt opgewekt zoals in een automatisch horloge. In principe spreek ik geen van de punten tegen. Ik zou alleen een geëlektrificeerde oplossing niet per se superieur noemen. Dat is dan geen superioriteit gemeten aan de hand van accuratesse.
Tenslotte, net als überhaupt het dragen van een horloge, is het vooral een kwestie van romantische binding met het object. Als ik de maatstaf hanteer dat bij verantwoordelijk gebruik en een tikkeltje geluk ik een automatisch uurwerk niet hoef laten na te kijken voor een jaar of 10-15 (langer durf ik nog niet zeggen, maar tot nog toe over een periode van meer dan twintig jaar heb ik nog nooit een mechanisch horloge te hoeven onderhouden, maar ik let dan ook niet op enorme dagelijkse precisie en vermoed wel dat een uurwerk is gemagnetiseerd op die basis), is er maar weinig batterij technologie die daaraan kan tippen in termen van onderhoudsvrijheid. Solar komt natuurlijk wel in die buurt en daar heb ik nog minder lang ervaring mee (een exemplaar, <10jr).
Het punt dat werd gemist is dat ik het slechts had over gemakkelijk onderhoud in de context van mechanische uurwerken.
Heb jij ze allemaal?
Ik weet wel dat ik geen auto of motor zou kopen die twintig jaar lang geen garage had gezien.
Juist.
Als ik neen moet antwoorden, heb ik allicht geen recht op mening?
Neen dus, ik kende het model zelfs niet en ben gaan internetten naar aanleiding van @JacksonT ’s mooie blauwe suggestie hierboven.
Prachtig! Ik ga zoeken.
Ik refereer hier aan het automatische horloge dat het langst in mijn bezit is, en dat moet toch wel haast meer dan twintig jaar zijn. Het duurde tot lang daarna voordat een verzamelinteresse echt op gang kwam. Ik heb dat horloge denk ik zeker tien jaar vrijwel dagelijks gedragen. In die periode, denk na een jaar of vijf/zes een keer naar een juwelier teruggeweest om over onderhoud te vragen die me aangaf dat er op dat punt zeker niets te doen was. Ik sluit niet uit dat dat nu anders is, maar als je het niet veel draagt, slijt er ook niet veel. Vaak in deze discussies blijkt dat er feitelijk behoorlijk weinig onderhoud noodzakelijk is bij de meer gangbare automatische horloges. Maar ik begrijp je reactie wel. Zeker als het echt ouder wordt, kan ik me voorstellen dat een eventuele overkoper graag zou weten dat het uurwerk nog is nagelopen in mensenheugenis. Bij meer vintage uurwerken al helemaal. Maar als je 10+ horloges bezit die je in roulatie gelijk draagt, dan heb je zelfs na twintig jaar een nieuw uurwerk nog niet meer dan een jaar gedragen. Volgens mij is dat nog volstrekt jong en fris voor wat het uurwerk betreft. Maar waarschijnlijk zouden de rubbers en gaskets wel even moeten worden gecheckt alvorens je de monsoonregens in loopt.
De bruine variant hiervan vind ik heel geslaagd, maar de andere kleuren zijn ook mooi.
Exact dat. Pakkingen en smeermiddelen periodiek nakijken. Bij de motor zeggen ze niet voor niks een beurt om de zoveel kilometer of anders per rij-seizoen.
Zo, die is top!