Niet groot, niet klein ook. Wel een dress watch
Nou, daar ben ik niet zo zeker van. Voor een tweehander? @fdpg1963 heeft eigenlijk gelijk. Ik weet dat als je up-market gaat kijken er maar weinig luxe dresswatches worden gemaakt met quartz uurwerken. De Cartier Tank en Santos Dumont zijn notabele uitzonderingen in die markt, want ook merken als Grand Seiko stoppen hun quartz uurwerken in sporthorloges, en niet in dress watches als de SBGW231.
Dat gezegd hebbende:
- Voor een tweehander heb je niet eens meer de redenering dat er een secondewijzer moet vloeien, en dus is quartz evident superieure technologie
- Solar quartz, zoals in de Cartier Tank Solarbeat, is al helemaal niet te verslaan, met een power reserve van een half jaar tot een jaar, en in principe onderhoudsvrije loop
- Bedenk ook dat analoge quartz mechanisch is. Er is gewoon een raderwerk wat een fysieke wijzer voortsleept, gemonteerd in een machientje met een krachtbron en een regulerings-mechaniek. Dat jouw ogen niet goed genoeg zijn om 32.768 bewegingen per seconde te zien wil niet zeggen dat die beweging er niet is
- Quartz is schokbestendiger, accurater, minder gevoelig voor magnetisme, en onderhoudsarmer, ook met batterij
Wat dan wel, eigenlijk?
Het valt me overigens op dat de horlogewereld een totaal unieke definitie van een mechaniek heeft, die totaal gescheiden is van de werkelijkheid. Ziedaar de kracht van marketing.
Je kunt, als je hoogwaardige tandwielen, schroeven, en bruggen gebruikt, zeer prima een bewonderenswaardig quartz uurwerk maken.
Met de caveat dat ik een 9F eigenlijk mooier vind. Daar zit zelfs een chatonnetje op.
Heeft deze een SIM-kaart?
Grapje hoor, ben 9F-fan
Niet nodig, in tegenstelling tot al die radiografische en GPS reut.
Het enige wat me moet accepteren is dat je geen notificaties krijgt op je horloge. Een nadeel, ik weet het.
Ik heb 1 kwarts horloge.
Het is geen super kwalitatief kaliber (dat heeft geen zin, ook ik koop dat om een leukere case te hebben in het lagere segment), dus met de jaren zit er wat sleet op, wat maakt dat de batterij wat meer belast wordt.
Met wat horloges in roulatie te hebben, is die kwarts iedere 5 keer ik ze wil dragen stilgevallen met een platte batterij. De rest van de tijd ligt ze lekker verder te slijten en batterij te freten in de la.
Voor mijn use case vind ik dan een handwinder 100x beter.
Bovendien, en niemand lijkt dat te geloven… Ik vind het leuk die dingen op te winden.
Voor 2k meer dan de JLC koop je deze. Je houd 6k in je zak (of meer) t.o.v de Patek.
Dit zou mijn keuze zijn:
Model en diameter?
Ik zou graag wat echte foto’s zoeken.
Dit is de patrimony. 40mm
Dat blauw is betoverend mooi. Ook te krijgen in zilver, en met witgouden kast
Met de datum bedoel je? Deze foto’s zijn allemaal handwinders de onderste is een traditionelle
“Patrimony Traditionelle Self Winding” inderdaad.
Excuus! Ik kende alleen de handwinder vam dit model! Weer iets geleerd.
Ja dit is het wel hoor mensen! Vacheron. Het meest onderschatte deel van de holy trinity
Dit draadje is de OF van het forum.
OF?