Het grote 'Dress watch' topic.

Gelukkig draagt hij wel een riem die onderste.
Riem- of bretelsloos met een broek met lussen staat nòg zwakbegaafder dan sokloos.
En kan dat, een SpeedMaster onder een pak?

3 likes

Eerlijk gezegd niet… Niemand gebruikt een stopwatch als hij een pak draagt.

3 likes

Een noodzakelijk kwaad bij een linnen pak in hoogzomer. Normaal gesproken uiteraard sokken tot onder de knie.

Hear hear.

Een riem onder een driedeel is een gotspe dat niemand aan zou hoeven zien. Inderdaad, bij een driedelig pak dient men gewoon een broek met zijspanners (en evt bretels) te dragen. Riem kunnen prima bij een casual outfit, maar hebben ook niet mijn persoonlijke voorkeur.

Tja, ik zou mezelf er niet gauw aan wagen. Maar bij een linnen pak dat zodanig casual gedragen wordt zou het kunnen. Overigens heeft de beste man (Brian Sacawa) een fantastisch smaakvolle collectie (Lange, JLC, Omega, Cartier etc etc)

Dat dus.

Accoord maar dan wèl graag een broek zònder riemlussen…
Zó armoedig die lege lussen. Enige wat nòg treuriger is, een korte mouw hemd onder een jasje.
En geen horloge dragen, meer dan treurig.

2 likes

Ja dit is afschuwelijk natuurlijk. Daarom zeg ik een broek met zijspanners (en evt bretels).

Die te korte broek met suède oxfords zonder sokken ook, wat verschrikkelijk :smiling_face_with_tear:

3 likes

Kijk hoe mooi! :100:

1 like

Tijdloos :smile:

On topic, mijn eigen ultieme dresswatch is deze Seamaster de Ville uit ‘66:

13 likes

Behalve bij het paardenrennen misschien.

2 likes

Blijkbaar. Ten minste, ik denk niet dat dit gefotoshopt is.

5 likes

Wie gaat er nu in pak naar de maan?

1 like

Iedereen die er ooit geweest is gok ik :upside_down_face:

4 likes

Net deze week een extra bandje voor mijn JLC ultra thin moon phase.
Na standaard bruin nu ook in blauw.

En wat met deze Breguet, net even aan de pols gehad bij AD:

11 likes

Oei daar zit een gat in…

3 likes

De Speedmaster was ontworpen voor sport en races dus ik denk dat @SwissToni er nog het dichtst bij zit. De bijnaam Moonwatch kreeg het horloge pas later.

1 like

Schaamteloze crosspost :wave:

17 likes

Begrijpelijk :star_struck:

2 likes

Wat jammer dat dit topic zo stil is. Er zijn volgens mij een hoop dress watches op het forum volgens mij.

Dat gooi ik mijn nieuw ontvangen GS er ook in :wink:

23 likes

13 likes

Mooie combinatie! Fixoflex band?

2 likes