Het grote 'Dress watch' topic.

Dank je.
Ja klopt, de ouderwetse Fixoflex rekband :+1:
Door deze band net wat meer een ouderwetse Vintage look.

Draagt comfortabel en eerlijk gezegd fijner dan het originele leren bandje wat erop zat.

1 like

Ik vind het erg mooi staan!

1 like

Dank je wel.

Staat idd goed.
Is jammer dat de Fixoflex bandjes niet meer gemaakt worden.

1 like

Idd!

11 likes

Deze kwalificeert wel denk ik.
De KS positie stoort in’t echt minder.

19 likes

Aha, daar is die naar toe. Leuke aanwinst!

1 like

Ik sprak er al langer van. Is zo’n beetje de betaalbaarste dunne dresser denk ik?

1 like

ja, ik ken ook weinig alternatieven.

37x7.8 vs 40x10.4

8 likes

mee eens heel netjes. alleen het bandje vind ik niet kunnen onder een pak.

Zelden dress. Vandaag wel!

8 likes

Mooi ding!

1 like

De eerste en enige dresser waar ik geen afscheid van kan nemen (misschien ook wel omdat het van oorsprong een sportief model voor dagelijks gebruik is?).

15 likes

Gek hoe veel kleiner deze leek…

5 likes

Terecht.

Da’s twee minuten pielen en je bent het heertje.

Hier is het speelveld wat veranderd.

Zit alleen nog steeds geen dress watch bij als je heel erg recht in de leer bent. Die Raymond Weil die genoemd werd is dat ook niet, die heeft lume.

De Moneta wel. Dat kan maar zo, als je edelmetaal los kunt laten.

18 likes

Dit is voor de puristen ook geen 100% dress watch, maar voor mij telt ie wél. Vooral door de rust en eenvoud in de uitvoering. :slightly_smiling_face:

8 likes

Een van de zeer weinige èchte dresswatches alhier:

Diameter 32 millimeter
Bandaanzet 16 millimeter
Twee hander

8 likes

Formeel mijn enige echte dresser:

Mede gezien Seiko Credor van oorsprong als dresswatch-merk beschouwt.

28 likes

Een bandje is makkelijk veranderd, maar ik zou zelf dergelijke grenzen niet zo hard trekken. Ik vind het bandje op de 39mm central seconds wel net iets aantrekkelijker gestyled. Of er nu iets mis mee is voor formele dracht…

Dat ben ik niet, maar ook: wiens leer precies? Volgens mij is elke strakke definitie al lang met pensioen, vooral ook omdat de daarom vragende gelegenheden voor het overgrote merendeel uit het leven verdwenen zijn of niet langer aanleiding geven om je daaraan aan te passen. Er zullen enkele uitzonderingen zijn.

1 like