Het grote gerenommeerde horloge merken die rare keuzes maken topic (o.a. Panerai, Omega en Seiko)

JA!

Top gun in 38mm is heel hard nodig :sob:

1 like

Casio heeft wat mij betreft een keuze gemaakt met de laatste generatie frogman die nogal een flinke stap is in design en functionaliteit.
Van de GWF-D1000 (stalen kast, digitaal met hopen functies) zijn ze met de nieuwste (GWF-A1000) naar een analoge versie gegaan met een carbon monoblock.
Waarschijnlijk is het gewoon het onverwacht grote verschil dat het wat moeilijk lijkt te liggen.

Linkje met voorbeeld.

De service van IWC is om van te janken. Leggen rustig een reparatiefactuur van duizenden euro’s neer als een klant met een dag oud (!!) horloge terug komt.

Ik heb van een paar medewerkers van AD’s gehoord dat ze ook het hele horloge na moeten speuren. Na het vinden van het eerste deukje kunnen ze het op valschade gooien.

Never shall I ever. Kut IWC.

6 likes

@rlc. Rolex sinds de maxicase

Ceramic is dan wel weer lekker.

Waarom zie ik geen foto van een arm vol horloges in dit topic??

11 likes

Nou, jij stelt me wel teleur met dit haastig in elkaar geknutselde topic met o.a. vele schrijffouten.

En wat is

“Met influx wordt bijvoorbeeld de snelheid of mate waarin een stof de cel wordt ingepompt bedoeld.”

Okeeee

Hij heeft toch die video bekeken?!

Dit is een beetje zoals haastig de samenvatting van een boek doorlezen voor je boekbespreking.

2 likes

4 likes

@rlc. Dit topic. Het zegt eigenlijk dat jij behoudend bent en niet van vernieuwing houdt als fanboy.

1 like

Casio heeft mij nog nooit teleurgesteld. Ik zal meteen mijn NA van vandaag nog even laten zien.

9 likes

Nee, maar ik kan mij voorstellen dat Breitling het assortiment langzaamaan wil upgraden. Kleine modellen eruit!

2 likes

Zou jammer zijn
vind ik een keer een Breitling mooi :pensive:

3 likes

Heb je een linkje over zo’n stukje?

Rolex! Die doen nooit verzoeknummertjes. Op die ene keer na, er kwam een Skydweller van staal. Toen waren de kopers van de gouden varianten weer gepikeerd. Je kan het nooit goed doen als horloge merk.

Wat een GEKLETS @RLC
Komop kerel, je bent ouder dan 18, je leest weleens wat, staat met beide beentjes in deze wereld, maar nu kom je over als
 een niet al te Pienter iemand


Van de totale markt in horloges is maar een klein deel “liefhebbers” en “fanboys”.

En verder:

Bedrijven hebben creatieven in dienst, doen marktonderzoek, ontwikkelen nieuwe technieken, maken nieuwe dingen, ONTWIKKELEN zich, net zoal jij.
Soms een hit, soms een miss.

Even mijn ervaringen op de werkvloer , begin nineties introduceerde Unilever de Ola Magnum.
Intern onrust, “wie koopt er een IJSJE van fl. 2,50!!! Dit kan niet anders dan mislukken
”

Een van de populairste ijsjes ever.

In 1996 kocht de Renault dealer waarvoor ik naast mijn studie werkte een hele vracht Mégane Scénics de eerste Europese mid size MPV, nieuw en wat MOEST de markt daar mee

Hij zette de hele handel naast het FC Utrecht stadion en verkocht ze binnen een paar dagen.

En zo zijn er waarschijnlijk ook schitterende voorbeelden van horloges.

Maar hou ajb of met als een merk een logootje verandert of een nieuw modelletje uitbrengt dat jij het nùt niet vind met je “ik vind het in achting gedaald” achtige topics.

17 likes

Ik las eerst enkel je comment en zat er al helemaal klaar voor :artificial_satellite:
Maar ik zie nu de context :sweat_smile:
Nee tegen RLC kan mijn generator niet op hoor

2 likes

Ik ken de verhalen, maar ook de uitzondering!
Een gewaardeerd lid dat niet zoveel met zijn collectie pronkt, heeft zijn Spitfire mark hutsefluts daar gebracht, zelden zo’n Perfect uitgevoerde polijstbeurt gezien, op verzoek geen nieuwe wijzers of wijzerplaat, en een factuur die alleszins meeviel.

1 like

Onbegrijpelijk? Kijk naar de minutenwijzer en de bijbehorende schaalverdeling. Genummerd van 1 t/m 12.

Voor de goede orde: dit is een horloge van het type “regulateur”, met off-center uurwijzer dus (bovenste subdial bij dit exemplaar).

8 likes

Voor aspirant proleten.

De Ăšchte proleten.

6 likes

Oh zeker. Ik denk meteen aan Rolex. Wegens het bewust creĂ«ren van schaarste onder de stalen sportmodellen. Wil je uiteindelijk een Rolex, is ‘ie niet verkrijgbaar. Wachtlijst? Dacht het niet! Om te janken! Maar goed topic overigens. :+1::blush:

4 likes

Poooohhh dat zijn wel echt nare praktijken.

1 like