Het grote gerenommeerde horloge merken die rare keuzes maken topic (o.a. Panerai, Omega en Seiko)

Hallo allemaal,

Sommige merken in horlogeland maken rare keuzes, keuzes die voor de liefhebber en de fanboy van het eerste uur onbegrijpelijk zijn. Zou ook het merk Panerai. Lui geworden en periode geen uurwerken gedecoreerd waardoor er een grote influx van neppers op de markt kwam, waardoor de tweede hands markt voor Panerai’s onder druk kwam te staan en de prijzen enorm zakte. Daarnaast brengt Panerai (naast Omega en Seiko) de ene limited editie naar de andere uit. Als alles gelimiteerd is en zogenaamd speciaal dan is niks dus speciaal. Omega en Seiko hebben hier de laatste jaren ook een handje van. Omega met allerlei Speedmaster limited edities, Seiko met Padi, Zimbe en ga zo maar door limited edities. Daarnaast heeft Panerai (naast Seiko, met de SKX) ook een legendarische duiker omgetoverd tot een mode horloge met een ‘duik’ look. Een Panerai met crown protectors zo groot als de titanic die maar 30 meter waterbestendig is. Seiko heeft dit trucje ook met de SKX gedaan en vervangen door een 5KX fashion wannabe diver met 100 meter water resistance, geen schroefkroon en nog een hoop andere ongebrijpelijke keuzes in de ogen van de liefhebbers. Desalnietemin een interessant onderwerp om met z’n allen over te praten en te discussieren. Dus bij deze een aantal vragen:

  • Kennen jullie andere merken naast Panerai, Omega en Seiko die de afgelopen jaren de fanboys van het eerste uur hebben teleurgesteld?
  • Wat vinden jullie van de grote influx van limited edities?
  • En tot slot wat vinden jullie van lookalike duik horloges (die eruit zien als een duikhorloge endus geen duik specs hebben) die nog niet eens een glaswater zouden overleven?

Ik ben benieuwd naar jullie input. Let’s talk watches!

Cheers!

Video ter inspiratie:

11 likes

ROLEX!
The best brand in the history of history.

3 likes

Voorbeelden graag :upside_down_face:

@Dpvh haal die website eens uit de lucht, man!

11 likes

Allemaal shitters!

4 likes

Website?

Gelukkig wel, dan komt er nog eens iets leuks.

Wat maakt iets een liefhebber?
Fanboy snap ik wel, daar ben je zelf een aardig voorbeeld van :smirk:

2 likes

Random topic generator.
Mijn grap was geen shitter maar dankzij jou moest ik hem uitleggen en uitgelegde grappen zijn inherent shitters. Bedankt hé.

6 likes

Ik weet niet hoe anderen het zien, maar ik vind de nieuwe koers van Breitling tegenvallen. De update van de Colt, die inmiddels uit de handel wordt gehaald, was al niet bepaald een succes, maar nu moet ook de Superocean Heritage eraan geloven…

5 likes

Ik snapte hem, voor wat het waard is.

1 like

:hearts:

1 like

Voor zover ik weet is er 1 Panerai (318) geweest waarvan de Unitas niet gedecoreerd was. Daarvoor en daarna werden er al eng goede replica’s van het merk gemaakt.
Als je langer dan 5 minuten een base of small second in handen hebt, weet je waarom.

Dat is een interessante, dus jij zegt dat de prijzen gezakt zijn door de grote hoeveelheden neppers? :thinking:

Dus jij zegt dat de prijzen van een ander merk gestegen zijn door het grote aantal neppers? :hushed:

Zou je iig even inlezen mbt Panerai en waarom ze zo hard onderuit zijn gegaan bij de Paneristi.

Heb de rest van je topic ook niet meer gelezen.

10 likes

Ja.

Patek.

1 like

Goed punt. Het argument van @rlc is in elk geval niet het argument. :v:

1 like

Wie zegt dat?..spoor bijster

Weet je de reden hiervan? :face_with_monocle:

1 like

Iwc. Alles boven de 41 mm behalve de big pilot.

4 likes