Het grote GTG-only-topic I

Die is van mij :blush:. Kaliber 27 Non magnetic met een emaille wijzerplaat uit 1936. Deze modellen zie je meestal in Japan, ik denk dat het een Japan only model was. Vermoed ook dat ze in Japan geassembleerd werden met lokaal geproduceerde kasten.

21 likes

Prachtige kast, wijzerplaat en de combi met het bandje is tevens geslaagd Wilko

1 like

heel bijzonder, wow!

1 like

Dank je, voor mij ook wel een van de mooiste aanwinsten van dit jaar. Eigenlijk een beetje voor de heb gekocht op basis van onvoordelige foto’s, maar een enorme meevaller bij het uitpakken. Nu het uurwerk nog wat aandacht, want hij loopt 5 kwartier in een uur :sweat_smile:

3 likes

:rofl: Succes

1 like

Dank je :grin:

1 like

Heel mooi! Ik zet hem op de long list :+1:

1 like

Ik was wat druk met andere dingen, maar hierbij wat foto’s:

Uploaden: L1010203.jpg…

22 likes

35 likes

Mooie foto’s weer :ok_hand:t2:

Ik blijf deze gaaf vinden:

14 likes

Prachtige foto’s :+1:t2:

1 like

Lekker terloops op de tafel gesmeten :joy:.

Prachtige horloges zie ik er tussen liggen. Moet een mooie dag geweest zijn!

Oef, die Laurent Ferrier. Hoe was die in de hand? Ik ben altijd wel hoe het vergelijkt met bijvoorbeeld een Patek 5205

1 like

Ja inderdaad. Helaas is er weinig documentatie beschikbaar dus veel zal gissen blijven. Je kunt een extract aanvragen bij Tissot maar de informatie die daarop staat is meestal ook beperkt.
Wachten en hopen dat er ooit een catalogus of iets dergelijks opduikt :thinking:

1 like

Dit merk is zo underrated. Wat een prachtige proporties in hun ontwerpen.

1 like

Gisteren met @Watchstick_81 naar Redbar Amsterdam geweest. Heel veel mede horloge liefhebbers gesproken onder het genot van een hapje en een drankje. Zo gezellig dat ik bijna geen foto’s had genomen.

Deze was über funky

En dit was de meest charmante: De super strakke vintage Ed White
Ongeveer de hele avond gedragen.

25 likes

wat leuk!

1 like

Vind ik niet te vergelijken. Maar als je het echt wilt weten de Patek is veel mooier.

De Laurent Ferrier is echt onder de radar. Maar dan ook echt. Alles is super afgewerkt maar ook heel terughoudend. De dial is gedrukt. Eigenlijk dus een beetje saai horloge. Behalve het uurwerk. Dat is fantastisch :star_struck:

De 5205 is op foto’s redelijk saai. Maar juist door de kast en zeker de 5205g door de dial echt fenomenaal. :grin::star_struck:

1 like

Bij deze nog wat plaatjes! Het licht was dramatisch en de sfeer supergoed!

Positief verrast over de Omega Speedmaster 105.003 en 145.012 in mooie staat, en de Vacheron Constantin Oveseas chronograaf. De Omega Constellation blijft lonken ondanks het kleine formaat. De Seamaster 300m Blake is gaaf! De koffer van @myfriendscallmeKC blijft indrukwekkend.

36 likes

De 5205 vind ik op foto’s niet persee slecht voor de dag komen maar ben wel met je eens dat die in het echt nog zoveel mooier is.

Ik heb altijd een beetje dat gevoel bij LF horloges en foto’s, behalve de Classic Moon, die is op foto’s net zo mooi!

2 likes