Het grote GTG-only-topic I

Laurent Ferrier heeft niet de tractie van Patek Philippe en bestaat ook niet zo heel lang. Ik heb vorig jaar voor het eerst Laurent Ferrier “in het echt” gezien en er ging toen wel een knop om. Het is geweldig afgewerkt, prachtig in balans en het voelt als een eigen identiteit. Dat heb ik met geen enkele Patek in dezelfde prijsklasse. Patek komt er echter mee weg terwijl Laurent Ferrier maar net de kop boven het water kan houden. Hun klantenservice laat ook aardig wat steken vallen heb ik van ex-eigenaren vernomen. Heel jammer.

5 likes

Dat ziet er goed uit. Die Airain is ook tof!

1 like

Laurent Ferrier is mooi spul. Er is geen enkel horloge dat het afgelopen jaar meer indruk op me heeft gemaakt dan de AC Moonphase met donkere plaat. Waanzinnig. En veel mooier afgewerkt dan een vergelijkbare Patek. Maar ondanks de lange historie van Mr Ferrier bij Patek, lijkt er iets te ontbreken waardoor het vergelijkbare merken als Romain Gauthier niet bijbeent. En dan heb je nog een hele riedel aan heel kleine independents met jaarlijks productie van 1/6e van LF die nóg mooier afwerken en waarnaar wel enorme vraag is. Soms loopt het raar.

3 likes

Jammer dat ik er ditmaal niet bij kon zijn. Ik had die overseas chrono heel graag geïnspecteerd

1 like

Ik zou een LF niet snel kopen vanwege de vorm van de kroon. Hoewel iemand me vertelde dat je er zo een andere kroon op kan zetten (geen idee of LF zelf andere kronen aanbiedt). Misschien struikelen meer mensen over kleine details.

Omdat @AmsterdamWatchNerd een Forster Komfit bandje op kwam halen, hadden we er een gezellige mini GTG van gemaakt met goede koffie en een lekkere lunch. Hier zijn een paar foto’s van wat we mee hadden.

51 likes

Zo mooi heb ik mijn horloges nog niet gezien! :joy: Was gezellig en leuk even (deel van) elkaars verzameling te bekijken. En de lunch was ook goed!

Voor de objectiviteit hebben we de hele lieve serveerster nog even gevraagd welke zij de mooiste vond. De vintage Monaco was de terechte winnaar. Een keuze waar @myfriendscallmeKC en ik ons helemaal in konden vinden. Haar reactie toen we haar vraag beantwoordde “En wat kost zoiets nou? Paar honderd?” was dan wel weer erg grappig.

Wat foto’s volgen nog!

9 likes

Een kleine selectie.

30 likes

En nog een paar.

25 likes

Is dat een aparte lens op je telefoon?

Ja, dat is mijn macro lens.

4 likes

Interessant, eens zien of dat iets voor mij is, om mijn foto game weer wat te verbeteren

1 like

Moet je doen. Zeker de moeite waard! Voor een paar tienjes heb je er al een.

3 likes

Lijkt mij ook wel wat?! Heb je tip welke een goeie is? Of bv een linkje naar die van jou?

3 likes

@Watchstick_81 heeft er een die kwa prijs kwaliteit voordelig is, om met macro foto’s te starten. Kijk maar in zijn NA topics.

Die van mij is 700 euro, dus zou eerst eentje van een paar tientjes uitproberen om uit te proberen of het iets voor je is.

7 likes

Echt mooie foto’s en dito horloges!
@AmsterdamWatchNerd :ok_hand:

2 likes

Wil jij ons laten weten welke je hebt?

1 like

Ja hoor en die van mij is overigens niet een paar tientjes waar KC het over heeft. Dat zijn die goedkope clip-on macrolensjes. Dan is de lol er snel vanaf als je de kwaliteit ziet (veel vervorming van kleuren en vorm aan de buitenrand). Daarvoor moet je echt topkwaliteit gebruiken zoals die clip-on lens van KC.

Ik maak gebruik van een Moment hoesje op een oudere iPhone (met een 2x lens; dat is echt het minimum) en dan een 10x Moment Macrolens die je op dat hoesje kan schroeven. Zodanig blijft de afstand en positie van de lens goed en daarmee haal je de beste resultaten zonder vervorming. Dit is heel goed te betalen en ik zag laatst volgens mij ook korting bij Nederlandse webshops. Dan moet je wel het hoesje vinden bij je telefoon.

Als je een telefoon hebt met een hogere optische zoom, zoals KC met zijn iPhone Pro, dan kan je ‘m gebruiken met de 5x lens. Dan krijg je dezelfde resultaten als hierboven. Het is wel belangrijk dat je heel veel licht hebt op het onderwerp en de hoek. Je maakt snel schaduw met je telefoon en lens omdat je zo dicht erop zit. En daar is de lens van KC heel goed en springt er echt bovenuit. Met een hogere cameraresolutie kan je sowieso ook nog croppen en heb je prima plaatjes voor internet.

De Moment App is overigens niet meer gratis dus dat moet je ook incalculeren. Ik zou deze wel gebruiken zodat je handmatig kan scherpstellen.

Mooie foto’s @myfriendscallmeKC!

9 likes

49 likes

Geweldige GTG vanmiddag in het hoge Noorden!
@Vintagelover bedankt voor de organisatie en geweldige gastvrijheid :pray:t2:

11 likes