Dat is toch wel zo’n uitkomst voor smartphone-fotografie, ik begrijp niet dat er mensen zijn die zonder kunnen Vaak pas ik foto’s uit de automatische modus ook nog wat aan. Mijn vorige telefoon (OnePlus) maakte de foto’s vaak iets te verzadigd, terwijl mijn huidige telefoon (Motorola) de foto’s juiste wat flets maakt. Ideaal om dat in een paar klikken te kunnen corrigeren. Voor horlogefotos is het daarnaast handig stofjes digitaal ‘weg te kunnen poetsen’.
Thnx!!
Heel erg gaaf!
Wat een mooie platen!!
Die Aquatimer is trouwens echt een geweldig horloge. Die staat hier al een tijdje op de radar.
Ik vind jouw foto’s een goed voorbeeld van, dat je geen dure camera nodig hebt voor gave shots! Echt coole foto’s!
Helemaal mee eens!
Ja zij zijn echt toppers en maken mooie foto’s. Leuk contact mee af en toe.
Ik heb dat omhooghalen van het horloge uit dit filmpje even gedaan voor het eerst, best grappig. Verder niet veel bijzonders met mijn iphone 8 (ja sorry, mijn werkgever houdt op dit vlam van siber en doelmatig ) maar het effect van het horloge iets hoger leggen (en een reflector gebruiken) is wel leuk. Gelijk mijn NA even gedropt hier
Ik heb het ook geprobeerd met de iPhone Xs. Dat heeft enigzins wel effect als je focust op het horloge. Alles wat er onder ligt is meer wazig. Witte doosjes heb ik niet gebruikt, maar wel een stuk zwart karton in een U vorm er omheen , gezien ik wat meer van de donkere foto’s ben. Ditmaal is de foto niet nabewerkt.
Dit is wel een hele vette NA! Één van de 7a28’s?
Heb ze beide verschillende keren gesproken heb wel eens gesproken in clubhouse sessies die ze georganiseerd hadden.
Het filmpje net gekeken en het lijkt wel alsof ze hier hebben meegelezen
Een paar goede tips, ben benieuwd naar de toekomstige video’s.
Tof gelukt zo. een stukje wit papier aan de onderzijde had die zwarte schaduw aan de onderkant waarschijnlijk weggehaald. Dan was de foto nog beter geweest!
Mooi hoor! gave foto!
Mooie foto hoor, zag hem op IG voorbij komen
Waar heb je dat dan staan? Aan de ‘onderkant’ (van de foto)?
Dank je . Ja, de 7a28-7120 ofwel de Seiko RAF Gen 1. Heel blij mee, stond al lang op het verlanglijstje
Inderdaad
Dank je man! Beschouw me een echte noob hier maar het is bereinteressant allemaal.
Ik zat met een wit A3 vel tussen mijn tanden (zie de lugs aan de ‘onderkant’) maar ik denk dat het donkere plekje in de schaduw van zowel het verhoogde horloge aan de ene kant als de watchpouch aan de andere kant… En het lichtabsorberende materiaal speelt ook mee, soort zwart gat
Ja klopt, aan de onderkant en aan de zijkanten tot bij a bovenaan.
Wow! Die kom je volgens mij niet heel vaak tegen! Goed gedaan!
Wil deze graag eens boven water halen, heb maar vier horloges maar ik loop eigenlijk vaak tegen hetzelfde probleem aan. Je ziet op mijn foto’s constant de weerspiegeling van mijn telefoon in het glas. Vanuit welke hoek of stand ik het ook probeer, ik vind het gewoon niet mooi.
Hoe kan ik hier wat aan doen? Gewoon met een IPhone 13 Pro trouwens.
Je kan twee dingen proberen;
- Gebruik de tele-lens (2x) van je iPhone, je moet nu meer afstand nemen van het onderwerp waardoor je waarschijnlijk minder last van reflecties hebt.
- Iets meer moeite; pak stuk karton, maak dat zwart (met spray-paint, Gaffer tape oid) maak er een gat in en schiet door het karton. Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar het schijnt te werken.
Tip 2 ga ik eens proberen. Mijn vriendin heeft ook een betere camera, die zal ik eens opsnorren om te zien of ze daar betere foto’s mee kan maken.
Tip 1 vind ik dan weer lastig. Die telecamera (bij mij is die 3x geloof ik) geeft inderdaad de telefoon een stuk minder sterk weer maar ik vind de foto’s dan niet zo mooi scherp. Heb jij dat ook?
Briljant en onnozel tegelijk! Ik hou ervan!
Cool! Ik ga je tips dit weekend eens proberen
Ps;Je stookkosten zullen wel de pan uit reizen gezien je kozijnen .
Nope, bij mij zijn de foto’s dan scherp. Je moet wel wat droppen waardoor het bestand (en de kwaliteit) wat slechter wordt.
Die foto’s heb ik van internet geplukt. Dit zijn dus niet mijn kozijnen
Ultimate life hack