Dit is zeker de plek ervoor.
Ik ben erg benieuwd naar de resultaten.
Dat valt wel mee. De belangrijkste steekwoorden zijn nog steeds “compositie”, “belichting” en “materiaal”. Het enige verschil tussen het fotograferen van horloges en bijvoorbeeld een landschap, is het materiaal. En het controleren van de belichting is natuurlijk wat gemakkelijker (i.e. je hoeft niet om 5 uur je bed uit voor een mooi shot).
Prachtig !
Dank u
Kleurtjes, belichting, scherpte allemaal prima Met de compositie mag je nog wat spelen. Het leuke van een stilstaand object ter grootte van een horloge is dat je de compositie zo gek kunt maken als je wilt. Met lijnen, lagen, diepte en attributen kun je heel veel doen.
Hier een paar van m’n entries voor de fotowedstrijden om te laten zien wat ik bedoel. Een foto recht van voren is al snel saai. Je hoeft niet moeilijk te doen met studio apparatuur om iets spannends in beeld te krijgen.
Die whiskey foto werkt omdat er diepte en lagen inzitten. Het horloge ligt in de gulden snede en de lijnen in de foto komen samen in het onderwerp.
En de foto is eigenlijk in 4 verschillende vlakken gedeeld die mooi samenkomen.
Inderdaad qua kleur en belichting een goede foto.
De compositie trek ik ook niet eerlijk gezegd. Het is een beetje vlees nog vis, hij staat niet in het midden maar ook niet volgens de gulden snede.
Tip, ze in LR de “uitsnijdoverlay” op derden of gulden snede en probeer op die manier decompositie vorm te geven.
Contrast doet het goed in de fotowedstrijden. Het thema was stoer.
Een goede compositie heeft dan weer niets te maken met smaak. De voorkeur voor de gulden snede zit in onze genen ingebouwd. Net als dat een plaat met lijnen en diepte of framing prettiger is om naar te kijken dan een platte foto. Daar zijn hele psychologische onderzoeken naar gedaan
Ja! Helemaal top zo.
Beetje boudoir stijl.
Vandaag nog wat liggen klooien met foto’s
Setup van zwart-wit en met smartphone getrokken.
Het resultaat:
De setup :
Na 58 foto’s hadden er 2 de selectie gehaald met 1 resultaat
Top hoor!
Mooi plaat.
wat is het merk van dit laatste horloge?
schitterend !