Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Standaard gaat de wettelijke garantie en de fabrieksgarantie over op de nieuwe eigenaar. Voor de fabrieksgarantie kan een uitsluitsel worden gemaakt in de voorwaarden.

Dit is wat ik als consument weet maar juridisch is dit misschien niet helemaal correct.

1 like

Als je van iemand een vintage horloge in “set” koopt kan het ook zijn dat deze “set” in losse onderdelen bij elkaar is verzameld in de loop der tijd: Omdoos, doos, folder, label, sticker etc

Is meestal omdat de verkopers geen officiele dealers zijn en dus geen fabrieksgarantie kunnen geven, met name de online grijze dealers.

1 like

In de meeste gevallen is dat ook zo, zeker 8 van de 10

1 like

Hallo, ik wil een plexi horloge glaasje bestellen en ik zie dat ik kan kiezen uit high domed en low domed.
Vanaf hoeveel millimeter hoogte hebben we het eigenlijk over een high domed acrylic glass? Of maw tot hoe hoog hoog spreken we nog van een low domed acrylic glass? Ik maak dat niet echt op uit xe specs bij het bestellen glas.

Deze kan ik niet zo goed plaatsen: stalen band met doornsluiting??
En een lengte van 154 eypo :slight_smile:

3 likes

Ik vroeg me af of er een Seiko (5) kast is of ander merk met 22mm lugwith waar een standaard NH35/36 uurwerk in past.

So guys

Ik waag me hier ook maar eens met een vraag …

Situatie :
ik heb vorig jaar een horloge gekocht omdat het sterker was dan mezelf ,wat bij velen wel vaker gebeurd misschien … hij ligt nu al 6 maanden in de doos en heb er niet echt een voeling mee. Wel heb ik een nieuwe op het oog en wil dus mijn eerste verkoop hier doen . Het horloge staat nieuw voor 940 op vele sites … winst wil ik er niet mee maken vermits het een hobby is en deze prijsklasse zijn waarde niet behoud. Maar hoeveel kan ik nu vragen voor deze horloge in gebruikte staat doos ,papieren , ticket etc aanwezig met amper 5 keer gedragen en 1 minim krasje op de kast ?

Mvg

Ik denk rond de 750

Dat hoor ik graag … had minder verwacht :sweat_smile:

Zou altijd wat hoger beginnen en dan afzakken.
Behoud je wat speelruimte.

Ligt helemaal aan het merk en model. Kan ook zomaar 300 of 400 zijn.

1 like

@koekoek Het is een victorinox airboss automatic met stalen band type 241508 maar kan hem nu nog niet online zetten omdat ik pas eind deze maand ga thuis komen maar de horloge die ik wil is nu wel op men pad haha :joy: soms is het zwaar wil eigenlijk gewoon men tattoo betalen en de nieuwe kopen haha ( ligt in een lager segment ook )

Laatste twee verkochten op eBay voor iets onder de €300 :confused:

Op amazon zag ik ze staan voor 1000 en dolar :sweat_smile:

Zo te zien is 950 dan de list price. Nieuw op internet zijn ze dan bij de grijze dealers voor 5-600 te vinden zo te zien. Dus denk dat 3-400 euro gebruikt dan geen gekke schatting is.

Met 450 zou ik quite staan voor tattoo en de nieuwe watch maar hier word vaak nog wat afgedingd niet ?

Ik zou het gewoon proberen :slight_smile:

:ok_hand: haha nog paar weken wachten dan ik kan geen foto’s maken … bedankt voor de info

Ik denk persoonlijk dat je dit merk eerder kwijt geraakt op MP dan hier. Ik kan verkeerd zijn natuurlijk :slight_smile:

1 like