Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Misschien is een rugzak waarmee je ook naar binnen loopt nog beter. Dat trucje met die blanco tasjes wanneer je Gassan uitloopt hebben ze volgensmij ook gewoon al lang door. Zo kunnen ze nieteens oordelen of je wat gekocht hebt. Probeer jezelf niet te gek te maken, gelukkig heb ik daar hier in Maastricht weinig last van!

Ik zou iig niet morgen meer gaan eerlijk gezegd. Kan je beter niet aankondigen op t web.

Dat is dan ook weer een beetje next level overdreven, er komen veel meer klanten per dagā€¦

:joy: ā€˜t is natuurlijk ook niet zo dat iedereen die daar met een zak buitenkomt, er een groot wit gesneden brood heeft inzitten ā€¦ :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik haal mijn Turks brood nou altijd bij Gassanā€¦ :sweat_smile:

3 likes

Ja kom alsof het ā€˜dievengildeā€™ dat stomme trucje niet al lang door heeft, ze kijken je gewoon na vanuit de uitgang en dan gaan ze eens even hamertje tik spelen met Gijp :see_no_evil:


Deze

23.00 uur

Ik denk dat ik weer veilig kan :stuck_out_tongue_closed_eyes: :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Al steek je me geld toe neem ik hem nog niet aan neeā€¦ :nauseated_face:

Hoe lang heb je moeten wachten voor dat model?

10 jaar?
12 jaar?

Lief doen

1 like

nee Ik moest eerst alle day dates kopen die ze hadden liggen en toen mocht ik hem kopen.

Ps: die day dates neem ik morgen niet meešŸ˜‰

1 like

Ah ja dat kan natuurlijk ook, als je echt van zoā€™n day date af moet wil ik er wel 1000 euro voor geven.

En die Casio wel? Lijkt mij een te groot risico, als ik jou was zou ik vragen om een Rolex tas en dan daarin de Casio doenā€¦ niemand wilt nog zoā€™n Rolex en dus zal niemand je tas stelen :nerd_face:

2 likes

ok, domme vraagā€¦bij de aankoop van mijn black bay is door de AD de pas door een soort kaartlezer op een tablet ingelogd op de site van Tudor/Rolex gehaald die de magneetstrip las ā€¦ ook staat mijn naam op de pasā€¦

why??

want als ik het horloge via bijv chrono24 zou hebben gekocht zou dit niet mogelijk zijnā€¦

Wat zijn de voor/nadelen hiervan?

Ik gok dat ze zo de garantie in het systeem zetten zodat alles zwart op wit staat. Misschien kunnen ze hem zelfs koppelen met de verkoopbon. Met pen kan snel gefraudeerd worden natuurlijkā€¦

1 like

ok,helderā€¦ maar de garantie zou toch niet persoonsgebonden moeten zijn?

Nee hoor die is gebonden aan het product (denk ik dan). Volgensmij is de naam erop ook niet verplicht? Misschien dat iemand anders hier meer over weet?

1 like

ik kreeg de keuze, mijn naam of kruisjes :rofl:

Fabrieksgarantie is persoonsgebonden. Tenminste als dit in de voorwaarden van de fabrikant staat. Dat is bij Rolex geloof ik het geval.

Maar hoe kan je dat dan bewijzen als je er besluit geen naam op te zetten en dan kan de garantie toch ook niet meer gebruikt worden bij doorverkoop? Hier in het blauwe gedeelte staat het vaak als unique selling point erbij dat de garantie nog 4 jaar loopt ofzoā€¦ Bovendien geeft de wet volgens mij een richtlijn aan de degelijkheid en levensduur van producten, dan is de fabrikant toch altijd potentieel aansprakelijk als mogelijk zijn merk (echte merk natuurlijk) op het product staat?

meen je? Dus mocht ik hem over twee jaar flipperen gooi ik de resterende 3 jaar garantie weg oid?