Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Ah ja die ben ik wel eens tegen gekomen! Bedankt voor de tip, ik ga eens berichten!

1 like

Hoort het zo, dat all je op je bezel van de submariner drukt het enigszins veert?
Was mij nooit eerder opgevallen…

*als

Mooie collectie, maar ik mis nog wel een duiker met zwarte plaat, beetje te exotisch zo😂.

1 like

Ik probeer de pushpin uit deze Hirsch te verwijderen. Maar het kreng blijft steken.
Is dat de bedoeling ? Zit daar iets raars in ? Kan dat uit elkaar ZONDER het een en ander naar de vernieling te krijgen ??

3 likes

Is er iemand met een Submariner die mij kan bevestigen en geruststellen dat het normaal is dat je bezel een beetje veert als je er op drukt?

Ja, is normaal

Thanks :muscle:

Nee, dit is allemaal standaard, niets bijzonders dus.
Zou gewoon met duwen moeten lukken

1 like

Zit echt extreem vast (en band is vrijwel nieuw)
Voelt alsof ik op het punt sta iets fouts te doen :slight_smile:

1 like

Volgens mij moet je de pushpin eerst aan alletwee de zijden helemaal indrukken om hem er uit te krijgen. Dat gaat het grijze deel tussen de oranje stukjes door. En zit de pushpin in het grijze deel. (pushpin is dus dikker dan het gaatje in het oranje deel. Alleen de pin van de pushpin steekt door het gaatje) Tenmiste dat denk ik :upside_down_face::slightly_smiling_face:

Apart. Ik heb hetzelfde bandje. Hirsch Robby toch?
Bij mij was het zo los


Geen domme vraag, maar is er iemand die hier in de omgeving Tilburg (binnen een uur met de trein) die mij zou kunnen helpen met het vervangen van een glaasje op mijn vintage Seiko 6222-8000? Ik ben nog redelijk lerende op het gebied van opknappen en wil graag bij leren, maar zou het fijn vinden als iemand mij kan helpen zodat ik niet het complete horloge sloop.

Zet dit ook even in het topic Seiko only, daar komen de freaks ook vaak :+1:

1 like

Koen ???

1 like

Die doet geen Seiko begreep ik destijds…

Mijn anno 1971 Seiko is nu daar.

1 like

Hmm, dan zal ik hem even appen.

Rob Pieters in Helmond.

1 like

Is slapen met je mechanische horloge om nu écht slecht? Ik bedoel die dingen zijn waterdicht en al, maar ermee tussen de lakens duiken zou niet kunnen?