Okay. Gelukkig. Maar ik twijfel nu eerlijk gezegd wel, want de één hier zegt dat het een risico is en de ander zegt dat het geen kwaad kan.
Heerlijk dit
Maakt het wat uit welke richting een watchwinder draait bij een seiko 5 met 7s26 automatisch uurwerk? De 7s26 is bidirectional. Zit er vaak in samen met een Miyota 9015 die alleen met de klok mee opwindt. En wat is de beste tpd als beide erin zitten? Dank alvast voor de reactie.
OK, daar gaan we dan. Ik wil wat algemene case clamps, zo’n setje bestellen in Nederland. Ik heb alleen geen idee hoe die dingetjes in het Nederlands heten. Wie oh wie?
Bedoel je een uurwerkhouder? Of zo’n ding om de achterkant mee los te schroeven?
Nee. Ik bedoel die kleine haakjes met een gaatje erin waar de schroef achter in het uurwerk gaat en die dan het uurwerk vast houdt in de case.
Deze maar dan in NL want anders zijn de verzendkosten zo hoog.
Correcte Nederlandse term is: Kastplaatjes
Volgens mij gebruikt bijna niemand meer de Nederlandse benamingen…
Helemaal helder, thx!
Als je spreekt van een complete set(rolex), wat hoort daar dan in te zitten?
Gebruiksaanwijzingen (2 boekjes), tag(serienummer etc.), certificaat (green tag), bezel protector, garantiekaart, doos (groen) en doos (creme).
Mis ik iets?
Een horloge ?
Afgezien daarvan nog iets?
Zo’n ankertje
Nee die zitten er al heel lang niet meer bij
Ligt eraan wat voor Rolex, nieuw of vintage.
Een vintage full set heeft indd van alles erbij:
Maar bij modern ligt het gewoon heel erg wat de AD meegeeft.
Daarom kan je bij modern all over een full set spreken als je de volgende items hebt;
-boekjes
-groen hangertje
-mapje met garantie pas
-doos
-omdoos
Wat je er soms nog bij krijgt maar meestal niet:
-sleeve
-bezel protector
-tag met serienummer
Voorbeeld van modern:
Zoals je ziet, geen sleeve, geen serial tag em geen bezel protector.
Deze set van mijn vorige 116200 was wel super compleet.
werd niet bij gezegd van wanneer toch bijdehandje!
Het is nog niet zeker, vandaar dat ik niet te vroeg wil juichen maar eind deze week heb ik mogelijk de nieuwe sub date van de AD. Ik ga hem echter niet zelf ophalen, maar een goede relatie (minder een horloge-kenner dan ik…)
Vandaar dat ik hem wil meegeven waar hij op moet letten en moet meenemen
Tegenwoordig meer een kwestie van wat ze je geven.
Maar in het kort:
-serial tag
-sleeve
-bezel protector
-groene tag
-omdoos
Boekjes etc. Krijg je altijd mee.
Thanks man!
Heeft iemand hier ervaring met het relumen van een horloge? (Obv dial + hands), waar te doen, welke kosten etc?
Ik zou het voor dit horloge wel tof vinden om een goede blauwe lume op te hebben, het is nu zo zwakjes groen. De dial heeft wel maar kleine lumepipjes, kan dit verwijderd worden en nieuwe lumepipjes geplaatst worden? Kunnen de cijfers gelumed worden? Ik heb echt geen flauw idee wat mogelijk is vandaar dat ik het in dit topic gooi
Hopelijk kan iemand mij opheldering geven alvast dank!
Ik denk dat je beter op Ebay een dial bij Favinov kunt bestellen. Dan heb je een lumebommetje en lekkere sunburst.
Bekijk dit op eBay
Hij is er wel met groene lume zie ik. Stuur hem anders een berichtje en vraag of ie ook blauw kan hosselen voor je. Het is een aardige kerel, als ie het kan doet ie dat vast.
Setje wijzers erbij en klaar.
Ah ja die ben ik wel eens tegen gekomen! Bedankt voor de tip, ik ga eens berichten!