Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Dat heeft te maken met de minimale en noodzakelijke speling
tussen de tandraderen van het uurwerk.
Er is ook een sjiek woord voor maar daar kan ik even niet opkomen :blush:

1 like

Niet accuraat?

1 like

Thx voor je antwoord :+1:, maar hiermee is het voor mij nog niet helemaal helder.

Iemand die @drex kan aanvullen? :slight_smile:

1 like

Als je aan de kroon draait gaan de wijzers mee. Als je vervolgens iets terug draait zul je zien dat het even duurt voordat de wijzer terug beweegt. Dat stukje speling wil je bij het op tijd zetten uitsluiten

4 likes

:point_up_2: Kan een minuut verspringen bij het indrukken van de kroon :+1:

1 like

Krek!

Vraagje: als ik n horloge te ruil heb, en eventueel cash up van mijn kant. Dat betekend dan toch dat ik bereid ben bij mijn horloge extra geld te geven teneinde een duurder horloge te kopen. ?

1 like

ja

Nee, dat bedoel ik niet.

Die speling daar hebben horlogemakers een woord voor.
Zo’n soort kruiswoordpuzzelwoord.
Maar ik kan er domweg niet opkomen :grin:

1 like

Bedoel je “flankspeling” …

3 likes

Okay, ik heb een potentieel domme vraag: waarom verbergen veel mensen het serienummer van hun horloge op foto’s?

Dat doen ze omdat als mensen het serienummer kopiëren op een kentekenplaat en er te hard mee gaan rijden. De echte eigenaar dan de boetes krijgt. Ohnee, hier klopt iets niet.

8 likes

Dat is zodat ze de verkoophistorie kunnen verbergen en niet iedereen hoeven laten zien dat ze flink geld maken door het flipperen :crazy_face:

4 likes

Je zou iemands horloge overal als gestolen kunnen laten rapporteren en bij de volgende service wordt diegene dan in de kraag gevat. Leuke practical joke :nerd_face:

All of the above.
Maar ook om vervalsers het niet makkelijk te maken door een bestaand serienummer aan te leveren.

1 like

Kan dat echt? :open_mouth:

Ik heb de foto’s op het forum weggehaald waarbij het serienummer zichtbaar is. Just to be sure.

Ik heb eens een citizen als gestolen laten registreren. Had politierapport en bewijs van eigendom nodig toen.

Daar heb je niet iemands foto voor nodig natuurlijk.

1 like

Nee.

1 like