Oja, mijn fout. Hoorde in het horloge voor 300 euro idd
Nee joh, duw het bolletje net onder de buitenkant en dan duw je hem er zonder veel kracht te gebruiker er zo uit.
Veel kracht zetten betekent dat je het metaal ergens vervormd en de boel sloopt.
Staat er toch gewoon op? Merk is Bear.
Kopieer hem naar de onderste. Dat topic is van iemand die op zoek is naar aandacht. Ehhh⦠een nieuw horloge.
Er zat zoveel polskaas tussen, het leek wel lijm. Vandaar die extra kracht.
Gadverdamme zeg Wat een woord
Ik zie te pas en te onpas het woord ādailā langskomen in topics. Wat is dat?
Dat is dial verkeerd geschreven.
En dat is dan gewoon weer een hip woord voor wijzerplaat.
ftfy
Heb je hier een reden voor? Ik fiets altijd met een automaat namelijk. Nooit bij stilgestaan.
Och, meer een gevoelskwestie: Ik vermoed dat ie op slechte wegen behoorlijke āopdondersā krijgt voor wat betreft het opwindmechanisme.
Maar ik kan te bang zijn hoor
Mensen die Wijzerplaat en Waazerplijt door elkaar halen. Maar dan op zān engels:
Dial (correct) vs Dail (niet correct)
Ja ik fiets eigenlijk alleen op glad asfalt, dus ik hoop dat het meevalt dan. Ik heb overigens ook nog nooit een probleem gehad hierdoor.
Soms heb je niet voor het kiezen en krijg je slecht wegdek, ehh⦠voor je kiezen .
zeker waar, nou scheelt het wel dat ik meestal mijn forensen ritjes op mijn dubbel geveerde Koga F3 6.0 doe.
Het valt mij op dat bij het handmatig opwinden ( Sellita sw-200 ) van mijn 2 horloges met een zichtbodem de rotor wat bewegingen maakt. Hij gaat niet helemaal rond maar schommelt een klein beetje heen en weer.
Is dit normaal ?
@PeterLC kan jij daar iets over zeggen ?
Heeft te maken met de wisselaars. Die zijn dan nog net-aan goed gesmeerd. Als je rotor echt grote zwiepen gaat maken tijdens handopwinden, is je horloge (of minimaal het automaatdeel) aan service toe. De wisselaars moeten dan met speciaal smeermiddel behandeld worden na een spoelbeurtje (smeermiddel Lubeta V105) of vervangen door nieuwe, fabrieks-gesmeerd.
De lederen band van mijn IWC Le Petit Prince Chronograph sluit zo goed aan bij de lugs dat ik er niet of nauwelijks een bandenwisseltooltje tussen krijg. Iemand nog tips?
Volgende band met quick release kopen?
Grote kans op krassen in elk geval.