Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Dat is gewoon calciumchloride. Mooi vettig spul, dat je niet in je horloge wilt hebben…

1 like

Het antwoord is oxidatie. Schraap de toplaag er maar eens voorzichtig af, dan sta je ervan te kijken, hoeveel lumen je nog krijgt. Het probleem is echter, dat de lumen meestal maar dun zijn opgebracht (in welke vorm dan ook)

2 likes

Ik ging er vanuit dat niemand dit zou interpreteren als droogmiddelen in het horloge gooien, maar samen in een afgesloten container.

1 like

Je weet toch: Dit is het grote horlogegerelateerde “Domme” vragen topic…

En ik heb de ervaring, dat je er beter mensen voor kunt waarschuwen, want soms nemen ze wel iets te letterlijk…

Ik zou trouwens gewoon het horloge op een zakje gedroogde rijstkorrels leggen. Werkt ook prima. Of een zakje met gedroogde soda.

2 likes

Grootmoeders oplossing voor alle vocht problemen. :+1: :+1: :+1:

1 like

nog een “dom” vraagje, schoonmaken van horloges: hoe vaak, waarmee en is het nodig?

1 like

Ik heb als nieuweling op dit forum ook een domme vraag/het antwoord nog niet gevonden:

Waarom wordt je niet gebanned van dit forum als je je horloge op een Nato draagt?

10 likes

:joy::joy:

Het zou best rustig worden dan, want volgens mij zijn er best wat nato-liefhebbers. Wel eens nato geprobeerd? Het draagt heel comfortabel en met het juiste horloge geeft het - zo als ik dat zie - ook een mooie stoere uitstraling. :+1:

Wat mij betreft draagt een goede nato heel wat beter dan een slechte stalen band.

1 like

Dus als je geen leren riem draagt kan je ook dus geen broek aantrekken?? :sweat_smile: :rofl:

1 like

en wat is jouw onderliggende redenering?
moest de Nato fake zijn, dan wel natuurlijk :wink:

Een knap horloge wat je draagt als sieraad/appreciatie van de techniek en vakmanschap/verlengstuk van je identiteit/cadeautje aan jezelf dat blijft geven op een nato roept bij mij niks anders op dan de vergelijking van het dragen van een goedzittend maatpak met daaronder een paar Allstars of willekeurig andere sneakers. De som wordt een stuk kleiner dan de afzonderlijke delen zeg maar.

Maar dit was toch het domme vragen topic? Was niet van plan het heel erg diepgaand te maken eigenlijk en de vraag was uiteraard niet geheel serieus bedoeld. Ik ben dan wel nieuw op dit forum maar ben al lang bekend met de nukken van horlogefans :wink:

“Smaak is een kwestie van niveau” kreeg ik vroeger altijd te horen tijdens de colleges architectuurgeschiedenis wat vrij vertaald betekent dat ik misschien lang niet op het niveau ben beland dat ik het kan waarderen.

2 likes

6df3730fa2289cb340e03c106eb9d623

1 like

En dat mag, als je daar zin in hebt.

Of vreselijk goeie whiskey in je cola flikkeren, horloges klokken noemen, leer op duikers zetten, of een seamaster-band op een goedkope Rus…

We live too large to live little …

5 likes

Het batterijtje van mijn Omega Speedmaster raakt steeds leeg…hebben jullie tips?

@Jos of zelf je nieuwe Seiko afregelen :joy:

1 like

Mag dat ??

1 like

Zitten de plus en min wel goed om?

haha, het is op het randje hoor :slight_smile:

Weet iemand hoe laat het is?

4 likes