Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Als de twee logo’s wisselt, dan zal je altijd de sporen zien van het oude logo.
Dus ik raad het af.
Het zou beter zijn om een nieuwe wijzerplaat te zoeken waar geen logo op staat en dan het nieuwe logo erop zetten.
Als het met pinnen gemonteerd zit, dan zal je ook heel voorzichtig moeten zijn met het boren van de gaatjes in de wijzerplaat.
Die moeten immers juist corresponderen met de pinnen van het logo en het moet ook netjes recht op de wijzerplaat gemonteerd kunnen worden.

2 likes

35 likes

Heb ik nou de beste slash domste vraag gesteld ? :tada:

Ha…36.

3 likes

Nee, gewoon niet mee bemoeien, jij hoeft ze immers niet uit elkaar te houden.

Heb een hele domme vraag zo dom dommer kan niet. Waarom moet je je Seiko Astron en sommige amdere horloges op de vliegmodus zetten als je gaat vliegen?

Jawel. Dat noemen ze interesseren.

1 like

Ik denk dat dit met de GPS te maken heeft.
Het vliegtuig verplaatst zich snel dat kan die GPS
niet meer bijhouden.
Pas bij aankomst kan hij weer linken met GPS.
Maar dit is een antwoord van een andere dommerik hoor :grin:

Of om dezelfde reden dan dat dat met smartphones moet?

Zo’n Astron zendt niks uit.
Dus dat zal het niet zijn.

Ik denk toch de GPS die moet dan veel te vaak
resetten.
En je krijgt dan tijden te zien waar je niks aan hebt.

1 like

Blijkbaar niet.

Wel dus, de GPS wordt dus uitgeschakeld.

Het gaat erom, zoals beschreven, dat dit gebeurt om interferentie met andere apparaten te voorkomen. Net als bij een smartphone.

1 like

Ze zeggen 'may influence’
Ligt ook aan wat voor vliegtuig.
Ik kan in het vliegtuig gewoon internetten.

1 like

Ja bij zo’n smartphone kan ik dat nog begrijpen maar bij zo’n klein iets als een horloge…zal wel. :thinking:

1 like

In elk geval ben ik in staat om intercontinentaal te gaan vliegen om een exuus te hebben een Astron te kopen.:clown_face:. Ik vind ze vaak mooi.

3 likes

Kunnen ze het merken in de cockpit dat ik mijn Astron niet in de vliegtuig modus heb staan.:wink:

Zo vlak voor impact zouden ze een vermoeden kunnen hebben.:clown_face::upside_down_face:

Van welke provider heb jij 4G op 35.000 ft?

Geen G4 maar tablet.

Maar het kan ook in de trein geweest zijn :grin:

Gewoon wifi in the plane hoor, die hele vliegtuigmodus is grote onzin…

1 like

Staan de urenwijzers bij een GMT horloge altijd in hele uren verschil? Omdat ik dit logisch zou vinden, maar op afgebeelde horloges zie ik het ook regelmatig anders. Zelf heb ik (nog) geen GMT (Greenwich Mean Time) horloge en heb daar dus ook nog geen ervaring mee.