Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Enige is dat dit maar van een beperkt tijdsinterval is, de afgelopen 3 maanden volgens mij

Klopt, dat maakt het met een incourant model dus wel lastiger.


In de app (iig op Android) staat een mooi overzicht van historische prijzen.
Maar voor minder courante modellen is overigens vaak ook niet voldoende data aanwezig


1 like

En dit is nu precies de self fulfilling prophecy en prijs opdrijvende
praktijk van internet :wink:

Als jij een betere formule hebt om de prijs te bepalen, dan hoor ik het graag :wink:.

1 like

Vorige maand een Frederique Constant gekocht (quartz). De batterij doet het nu al echter niet meer
 valt dit onder de garantie? Zoja, gaat dit ook op voor de verzendkosten (mocht de AD het niet zelf doen)?

Nee dat zijn de mensen die er ooit ergens eentje te koop hebben gezien voor de hoofdprijs en nu denken dat hun horloge net zoveel waard is.

1 like

Als hij pas een maand oud is lijkt het me wel logisch, ik zou naar de AD gaan. En als hij het zelf niet doet stuurt hij hem maar op. Dat zou jij niet moeten hoeven doen.

1 like

voor garantie zul je eerst moeten aankloppen bij de verkoper.

2 likes

Klopt, ik ging er even van uit dat de AD de verkoper is. Zo niet dan moet je inderdaad naar de originele verkoper! @Cootje

Bedankt voor de aanvulling :wink:

1 like

Ik bedoel uiteraard niet een particuliere verkoper. In dat geval zul je wel naar een AD moeten mits je over de correcte garantiepapieren beschikt.

1 like

:sweat_smile: Ik ga er ff van uit dat 't nu duidelijk is

1 like

Iemand bekend met een website waar ik Longines horlogebanden kan bestellen?

Ik overweeg mijn HydroConquest (voor de afwisseling) op rubber te laten plaatsen. @Gijs78 heeft mij geĂŻnspireerd met zijn Rolex.

1 like

Is het mogelijk om een wijzerplaat te kleuren? Ik zat te denken aan een simpele seiko 5 maar dan met een ijsblauwe wijzerplaat (of mint), just a random thought.

Sommige mensen verdienen daar hun geld mee. :slight_smile:

https://www.thedialartist.com/shop

1 like

Ja zolang je de juiste materialen gebruikt. Een horloge glaasje is een vergrootglas, je ziet alle imperfecties.

Dus oude verf strippen, buffen (schuren), verven en aflakken. En dat allemaal zonder strepen achter te laten.

Als je applied indices hebt wordt het nog lastiger want dan moet je die eerst er af halen en daarna weer precies goed terug plakken.

Gaaf! Dankje voor de link :slight_smile:

Dat had ik al verwacht dat het wat werk zou zijn, beter overlaten aan iemand met wat meer kennis daar van, of oefenen :slight_smile:

2 likes

Ja je kan uiteraard wat staal plaatjes maken om op te oefenen, dan zal 't vast zelf te doen zijn

1 like

Ik draag mijn SKX007 nu 3 maanden ongeveer non-stop en hij bevalt mij uitstekend. Echter nu ik hem wat vaker op nato draag, is mij opgevallen dat het uurwerk “rammelt”. Alsof de rotor (ik bedoel het ding dat ronddraait als je beweegt) tegen het deksel aantikt. Vooral bij niet al te subtiele bewegingen met de pols.
Is dit normaal, of moet ik mijn SKX wat voorzichtiger behandelen?
Of in dat geval misschien maar op zoek naar een quartz horloge? :scream:

1 like

Lijkt mij niet. @MartijnV?