Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Zodat je weet hoe laat het is als je slaapt, kei fijn :+1:t2:
afbeelding

4 likes

Ik sla wel eens met mijn hand tegen de muur. Dan ben ik toch blij dat ik m’n horloge niet om heb. :tipping_hand_man:

2 likes

Zodat als je wakker wordt je gelijk kunt kijken hoe laat het is natuurlijk

Mijn telefoon ligt gewoon naast mijn bed :innocent:

Zolang het je hand is wordt je horloge niet geraakt, tenzij jij horloges op je hand draagt in je slaap. Soort van boksbeugel :facepunch:t2:

Horlogegerelateerde domme vragen? Hmmm.
Ik zie 'm vaker voorbij komen, maar deze …

:thinking:

Geintje Ralph, kom op nou!

1 like

Vast een hele domme vraag maar…waar staat HFLE voor??

Horloge Forum Limited Edition?
(Dus een klok die speciaal voor “ons” bij elkaar verzonnen is)

1 like

Ik heb een horloge box met 4 plaatsen op 2 watch winders. Tot nu toe zijn die nog niet allemaal gevuld dus blijven al mijn automaten gewoon lopen. Maar hoe doen jullie dat als je meer horloges heb dan plaats op de winders?
Wissel je ze dan om de dag om?
Pak je een horloge dat op de winder zit en vervang je die met eentje die er niet op zat?

1 like

Waarom al je automaten blootstellen aan extra slijtage? Een winder is leuk voor een automaat met complicaties als dag/datum/jaar of maanstand. Of misschien als je 2 automaten hebt en niet dagelijks wisselt.

7 likes

Dat is beide het geval.

2 likes

Gewoon niet, is niet te doen (ik heb tientallen automaten) en ik acht het weinig zinvol. Ze stoppen met lopen, totdat ik ze weer wil dragen. Alleen oppakken is genoeg om het uurwerk weer in gang te zetten.

3 likes

Vind je het dan niet vervelend dat je het horloge iedere keer weer goed moet zetten?

1 like

Nee, net zo min als ik dat een probleem vind bij de handopwindertjes in mijn collectie. Dat zijn er ook een stuk of 25 en die ga ik ook niet elke dag opwinden. Ik heb wel wat beters te doen. :wink:

Gelijk zetten van een horloge kost hoogop een minuutje. Waar hebben we het over…

2 likes

Inderdaad gewoon niet doen, vaak zit er ook nog wat + of - seconden bij waardoor hij toch iets achter of voor loopt als je m even niet draagt, daar stoor ik mij dan meer aan dan hem een paar keer draaien en op tijd zetten. Het is ook niet verkeerd voor een uurwerk niet altijd te lopen.

4 likes

Je vraag brengt ons bij een discussie die hier al vaak gevoerd is: Als jij 's avonds van je werk thuis komt, laat je dan ook je auto stationair lopen totdat je de volgende dag weer naar je werk gaat? :wink:

7 likes

Om heel letterlijk in te gaan op je vraag: ik ga op de fiets naar mijn werk, heb geen auto en dat zou ik toch zonde van het milieu vinden :stuck_out_tongue_winking_eye:.
Maar ik begrijp wat je bedoeld.

2 likes

Waar brengen jullie IWC horloges naar toe voor een beurt? En hoe vaak? En wat kost het bij benadering?

@Horloge24 is bij mijn weten IWC Certified Watchmaker

Klopt, prijzen zijn afhankelijk van het model en de complicatie.
@TomHagen stuur maar een PB met serienummer of de kast referentie dan kan ik een indicatief bedrag noemen. De definitieve prijs is pas te geven na het zien / bekijken van het horloge.

1 like