Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Waaruit kun je afleiden dat het een blijkbaar lastige complicatie is? :thinking:

Dat was een beetje eigen invulling, omdat ik het alleen nog maar bij dure klokjes heb gezien en niet bij de reguliere automaten. Maar gelukkig heb ik het mis :slight_smile:

Als het dat niet doet, dan is er misschien wel iets mis met het horloge

Weet zeker dat het daar niet aan ligt maar aan te weinig draagtijd. Draag 'm normaal alleen overdag en 's avonds sporadisch. Daarom ook dat ik 'm 's avonds wat bijwind.

(of je hebt een heel immobiele arm of bent bedden tester of zo).

:joy: Ik las dit (vrijdag) met een slok bier in m’n mond en moest proesten van het lachen. :ok_hand:

Kun je niet de kroon gebruiken? Of heeft het horloge deze functie niet?

Kroon probeer ik zoveel mogelijk te vermijden om slijtage te voorkomen. (ja, ik ben erg - misschien overdreven - zuinig)

Hoe lang slaap jij? Ik ben hoe dan ook jaloers in ieder geval :joy:

6 uur per nacht doordeweeks, maar in de weekenden wat langer :slight_smile:

1 like

Ken 't merk al heel lang :slight_smile: Vind het gezien de prijs en wat je ervoor krijgt (en de diversiteit in modellen) een leuk merk, maar is niet genoeg mijn ding om tot aanschaf over te gaan.

1 like

Hoe zat het nou met de regels voor bulk verkoop? Daar was iets mee maar ik kan de update van de regels er over niet zo snel meer vinden. :sweat_smile:

Da’s geen domme vraag maar een luie vraag… :innocent:

Ik heb het proberen op te zoeken maar helaas zonder resultaat.

Dan ben ik zo dom u te helpen… Zoekfunctie ‘bulk’ volstaat al. Zoals ik al vermoedde, het was een luie vraag van u. :innocent:

U heeft @Bottero p uw hoofd :innocent:

Als u te lui bent om dat linkje te lezen maar wel mij voor lui uitmaken :scream:

1 like

Maar het staat toch allemaal in de link? Wat is er verder onduidelijk dan?

Het is een voorstel waarna met vragen waarna er dan over gediscussieerd wordt. Er wordt afgesloten met “hier kunnen we wat mee” wat duidt op een uitslag/definitief voorstel dat volgt. Alleen waar is dat vervolg nu?

Ik interpreteer dit als de regels in het begin naleven je niet in problemen zal brengen. Er zit best veel speelruimte in, het zal niet zijn dat ze je voor 10,50 per item zullen verbannen ofzo. Bulk is mogelijk maar niet te vaak en voor niet te veel geld. Ik zie zat Seiko 5’s en horlogebandjes samen in één advertentie staan.

:joy: nu wordt hij helemaal mooi. Ik geef ruiterlijk toe dat ik dom ben, bent u ook nog zo vermetel mij van luiheid te beschuldigen. Hoeveel meer kan een mens verdragen?

Boter smeer ik meestal op mijn boterham, niet op mijn hoofd. Ik ben dan ook nog gezegend met een volle haarbos dus tot glimmens toe invetten is bij mij nog niet nodig. Hopelijk verkeerd u in dezelfde luxe positie!

Back on topic: u vroeg om regels. Precieze regels zijn er niet. Wel ongeveer-regels. Het topic lezen zou voldoende moeten zijn om dat te begrijpen.

:point_down:

Nu heeft u zich iets wat op voorhand al duidelijk had moeten zijn door twee mensen laten uitleggen. Ik vermoed haast dat er nog iets meer speelt dan luiheid. :innocent:

Ik wacht met spanning op al het moois dat u te bieden heeft.

Inderdaad.

4 likes

Touché! :beers: Niets menselijks is mij vreemd, slordig is het wel. Dank voor de aanscherping.

3 likes

Dat kan @koekoek helemaal niet aan. Die moet keiharde specificaties op papier hebben! Het draait allemaal om de cijfertjes. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Tja, als die veronderstelling klopt dan kan ik geen soelaas bieden. :man_shrugging:
In dat geval zal @koekoek zich even tot Jur en de zijnen moeten wenden voor wat houvast en zekerheid.

1 like

U noemt mij nu een autist? :scream: :scream:

Ik zal het opperhoofd ns een PM sturen over wat er nou uitgekomen was.

3 likes

Alsof het een enge ziekte is…

1 like

Het testen van de waterdichtheid, gaat dit vrijwel altijd samen met een service beurt?

Of hoe gaat dit in zijn werk?

Testen van waterdichtheid kan ook gerust zonder eerst een onderhoud, maar ga je zelden doen of tegenkomen. Het testen wordt meestal gedaan nadat een uurwerk open is geweest en dat is normaal na een onderhoud natuurlijk

1 like

Het kan apart, maar als je toch een onderhoudsbeurt doet is het een goed idee dat ook te laten doen. Aangezien de kast toch al open is geweest.

2 likes