Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Ik moest het even kwijt.

2 likes

Dat denk ik niet, er is niet veel veranderd bij de incabloc systemen.
Daarbij heb je altijd te maken met de tappen en die zijn flinterdun.
Juist met modernere horloges die mogelijk ook nog eens dunner zijn en waarbij de tappen nog fijner zijn, zal het probleem niet weg zijn.

2 likes

Dat is Fries voor smurfen, net als smurfen dat ook gebruiken, de intonatie bepaald de betekenis, gesmurfd of gesmurfd worden enz.

3 likes

Is dit een domme vraag?

2 likes

ja, daarvoor ga je naar het toiletā€¦ :frowning:

:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Denk je dan ook vaak naderhand - ā€œik wist niet dat ik het in me hadā€ā€¦?

ā€¦met excuses voor de stuurfout wat betreft de richting van het draadjeā€¦

1 like

Heerlijk he, als ik ā€˜het kwijt moetā€™ dan voel ik me net een soft-ijs machineā€¦:icecream::poop:

2 likes

Nee een retorischeā€¦:wink:

5 likes

Nee. Die Lugs, dat kroontje. Dat weet je echt welā€¦ :grimacing:

8 likes

Mooi dit :joy:

2 likes

Het mooie van dit topic is, dat -hoe dom de vraag ook is- het altijd erger kan met de antwoorden :grin:.

Mijn domme vraag is: waarom is een duiker zo in trek bij velen?
Echte duikliefhebbers pakken een betrouwbaar en goed afleesbaar duikhorloge als ze te water gaan en dragen een leuk klokje voor de rest van de week.

Op kantoor vind ik een duiker een beetje sneu, eerlijk gezegd.
(Wie?:crazy_face:)

7 likes
2 likes

De Desk divers natuurlijk. :wink:

3 likes

Absoluut sneu, maar oh zo lekker. :yum:

11 likes

Ik heb dat laatst met steigende verbazing zitten aanhoren van @HanDavinci. Die heeft in zeer korte tijd een telefoonboek aan rollie references geĆÆnternaliseerd.

Eng gewoon. Wel fascinerend om te zien. Afgezien van de SARBā€™s zijn al mijn horloges ā€œjeweetwel, met die witte KSā€ of ā€œdie rare bruine Duitserā€. Ik ben niet zoā€™n hoogvlieger. :wink:

8 likes

:smile:

2 likes

Nou dan zouden er wel wat meer een ban moeten krijgen als het om doorzagen gaatā€¦

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

:rofl:

3 likes

Bij Rolex kom ik sowieso niet verder dan de (of een aantal toch) 4-cijferige aanduidingen. De rest zoek ik wel opā€¦

1 like

Ik zou me dan meer zorgen over de vloer maken :joy:

Meh, ik heb een perlon bandje van Eulit en die vind ik prima zitten. Andere die ik heb geprobeerd zijn echt verschrikkelijk inderdaad.

Als ik naar Vostok Amphibiaā€™s kijk: Goedkoop, mede daardoor leuk om eens zelf iets te modden (voor het eerst), mechanisch, ik vind ā€˜underdogsā€™ vaak wel leuk en bijvoorbeeld de techniek om het waterdicht te maken is verrassend anders, verfijnd en innovatief - en niet iets dat je van Russen zou verwachten. Waarmee ik niet zeg dat bijv Seiko duikers niet ā€˜beterā€™ of ā€˜mooierā€™ zijn.

4 likes

Ik mag je best, Martin. Maar soms denk je op een andere frequentie dan ik. :thinking::slight_smile:

1 like