Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Oeps, volgens mij was ik niet zo duidelijk. Ik bedoelde andere horloge, al mijn horloges deden het niet omdat de batterijen leeg waren :joy:

1 like

Thanks, deze zoekterm geeft inderdaad iets meer gelijkwaardige modellen.

1 like

Zoals je misschien weet was Gerald Genta ook fan van scherpe lijnen en hoekige designs. Misschien als je daar op zoek dat je nog meer kan vinden.

2 likes

Ok, die moest ik even Googlen​:shushing_face::shushing_face::shushing_face:
Maar dat zijn wel de tofste horloges op de markt die die man ontworpen heeft zeg.
Ik heb wat huiswerk te doen :roll_eyes:

3 likes

Ik ben ook groot fan van zijn ontwerpen. Maar het zijn doorgaans geen goedkope horloges nee :joy:

2 likes

Gelukkig heb je meer verstand van draaitafels! :grin:

2 likes

Sommige mensen hebben juist batterijen nodig voor apparaten die helpen bij zelfontlading.

4 likes

Daarvoor adviseer ik, van WC-eend, oplaadbare exemplaren.

Toch wel bizar dat ze dat ook wel spannend vinden dat ontspannen.

2 likes

Gaat een Bulova Accutron langzamer lopen als de batterij leeg raakt, of tikt hij normaal door tot de batterij leeg is? Die van mij loopt namelijk nu wel heel langzaam.

Beste! Ik ben op zoek naar informatie over Seiko… ik lees hier soms dingen van mensen of ze Seiko zelf hebben gestart en ik voel me een beetje een domme eend…

Seiko Sarb?? SKNX? Turtle? Padi? Wat is hun verhaal/geschiedenis? Kan zo snel niets vinden op het forum.

Ik bezit een Sarb035… maar als ik
Nog een Seiko aanschaf welke iconische moet dit dan worden?

Groetjes, Marco

Een mechanisch horloge op tijd zetten. Vanuit welke richting moet dit?
De engelse gebruiksaanwijzing van mijn SBDC033J zegt een andere kant op dan de Nederlandse gebruiksaanwijzing.

Voor een uurwerk met hackingfunctie: Voor het grove werk, altijd de tijd vooruit. Voor de fijnafstelling (binnen de paar minuten) mag je ook teruguit, tenzij je in de tijdsperiode waarbinnen de datum wordt aangepast door het horloge (d.i. tussen 21:00 uur vorige dag en 04:00 uur volgende dag) zit, dan altijd vooruit.

Bij een uurwerk zonder hackingfunctie zou ik in alle gevallen altijd vooruit de tijd aanpassen.

Thanks.

Tja, dat heet consequent alles andersom doen: links rijden, tijd terugdraaien.

waarom mag ik mijn gehele horloge niet in de ultrasoon reiniger gooien?

Ze zijn toch waterdicht!!

Je stopt ze ook in de vaatwasser dus waarom niet? :joy:

2 likes

ik bedoel maar.

Ik kan niet iets bedenken waarom het niet zou kunnen.
en JA ik ga het ook gewoon doen en kijken wat er gebeuren gaat.
Maar alsnog wil ik weten waarom juist NIET, wat maakt en waarom is het een slecht plan.

We hebben het dan wel over ultrasoon met gewoon water en hooguit drupje dreft oid.

1 like

Ik vermoed dat de ultrasone trillingen niet goed zijn voor het mechanisme van je horloge.

2 likes

Heb je de website van Seiko al bezocht? Of de wikipedia?