Het grote incoming topic (Deel 2)

Er zijn er twee incoming:

  1. Deze klassieker

  2. En dit probeersel om eens te kijken of een einzeiger iets voor me is.

6 likes

Echt heel mooi!! :heart_eyes:

Dank je. Ben ook best in m’n sas met deze aanwinst. :blush:
Was al langer eentje aan het zoeken, maar vaak zijn ze erg slecht, erg klein of erg duur. :innocent:

2 likes

Echt bijzonder! Wat voor materiaal is de plaat? En denk je dat er ooit radium op de plaat heeft gezeten, of is dit de oorspronkelijke staat?

1 like

Het is een emaille plaat. Heb het sterke vermoeden dat er radium op de plaat en in de wijzers gezeten heeft. Bij veel Tissot trench watches is een groot deel van het radium eraf gevallen, blijkbaar hecht dat slecht op emaille. Bij deze hebben ze daarom maar alles verwijderd denk ik. :thinking:

2 likes

Ik vermoedde al dat het emaille was. Mooi bewaard gebleven! Op zich ziet het er netjes uit, zelf zou het me bij deze niet hinderen dat alle radioactief materiaal eraf is gehaald.

1 like

Ik vind het zelf wel een voordeel eigenlijk. :sweat_smile:
Zou natuurlijk de plaat en wijzers kunnen laten relumen met een vintage kleur lume, al wordt het daarmee natuurlijk niet origineel, dus weet nog niet of ik dat ga doen.

2 likes

Casio Oceanus maar eens een keer proberen. :blush:

7 likes

46 likes

Heel cool! Ik zou hem lekker zo laten. Ik vind het eigenlijk wel wat hebben, die open geblauwde wijzers.

1 like

Klopt, doordat alles weg is stoort het helemaal niet en oogt het wel lekker clean. Dus ik denk dat ik het inderdaad maar zo laat. :sunglasses:

Nice! Waar heb je die vandaan? EBay?

1 like

Chrono24 private seller in Duitsland. In zeer goede staat en compleet (incl papieren). Ben zeer benieuwd. Oh en de grijze plaat schijnt bijna niet te vinden…vernam ik nog van een Fortis kenner op HF. :ok_hand:

3 likes

Gaaf! Hoeveel mm is deze Oceanus?

40mm. Tussen 11-12mm dik en hij is gemaakt van titanium. Afwerking schijnt ook erg goed te zijn. Heb geen ervaring met de Oceanus reeks, dus ben heel benieuwd.

2 likes

Mooie maat…plus Ti…lekkere combi. :ok_hand:

Dat is wel de reactie van vele reviews en dat zal vast zo zijn.
Heerlijk materiaal ook Titanium, mooi horloge.

1 like

ik ga nog eens voor een quartz :wink:
omdat ik hem mooi vindt :star_struck:

in afwachting alleen maar prentjes kijken :yum:

10 likes

Mooie kastvorm :ok_hand::ok_hand:

1 like

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: