Het grote incoming topic (Deel 2)

Supermooi!

Eerst die pelagos ooit nog eens… Of is die van de wishlist af? :wink:

1 like

Deze dus…

27 likes

Hmm…die is idd wel gedaald op de ranglijst.

@anon10817008HF erg gaaf!

2 likes

En deze komt er nog bij. Iets sneller dan verwacht maar na mijn vakantie 2 na’s incomming

16 likes

Super gaaf!

1 like

Is de SBGN007. Limited editie van 1200 stuks (vrijwel uniek dus :clown_face:) ter ere van het 25ste jubileum van het 9F uurwerk. Lijken er nog maar (erg) weinig beschikbaar te zijn, overigens.

1 like

Deze, niet voor mij maar als een zomaar cadeautje voor mijn vriendin.

P.S. Goede reden om weer een keer zelf een aan te schaffen😂

29mm pointer date:

8 likes

Ik heb de tweede Seiko uit jouw foto-serie: de Prospex. Dan wel de SRPA077, maar is gewoon een variant erop en komt uit dezelfde serie. Bedenk wel dat de lug-to-lug 50mm is. Dat is nogal fors. Je moet er dus wel de pols voor hebben.

De lume is wel erg cool van dit horloge. Lekker groot en helder. Perfecte (tool-) horloge voor outdoor-activiteiten als je er een stalen band op zet tenminste. Heb ik dat ook gedaan.

Maar zoals al anderen hebben geschreven: het is wel een heel gevarieerde set waaruit je wilt kiezen. Het ligt er helemaal eraan waarvoor je de horloge gaat gebruiken. Ik gebruik dus mijn Prospex voor allerlei outdoor- en zwemactiviteiten. De eerste Seiko is meer een dresser.

Bedankt voor je waardevolle reactie.
Mijn polsen hebben een omtrek van 17,5 cm.
Dat is niet in verhouding lijkt me met de lugs…
Het horloge wat ik zoek is eigenlijk de combi tussen dresser en sportief. Soort golden retriever (allemansvriend) :wink:

Bedankt voor je vriendelijk reactie. Had ik niet verwacht.

In ieder geval is voor mijn pols van 16,5 cm een lug-to-lug van 50 mm nogal fors bemeten. Maar da’s natuurlijk puur kwestie van smaak.

Succes met de keuze.

2 likes

Voor de noeste arbeid heeft elke horloge freak uiteraard een speciale “maakt niks uit” horloge nodig die daar ook tegen kan.

Dit horloge wordt na gebruik alleen maar mooier, geleefd en karakter ontwikkeld zich op het horloge tijdens deze mannen arbeid

Ik begon met deze,

Maar een automaat was wat lastig, elke maandag ochtend om 5u am de boel weer op tijd en datum zetten is niet leuk.

Dus de vervanger werd

Geweldig horloge met de juiste uitstraling en het uurwerk is ook beter en gemakkelijker.
Heb me er prima mee vermaakt tijdens werken, klussen en vakantie .

Maar nu, het nadeel ia toch seiko.
Het merk doet me niks.
Geen gevoel erbij.

Dus weer tijd voor vervanging.
Jaja daar komt tie dan he.


Hoppaaaa, na de vakanties ophalen.
Dit noem ik nou eens een echte werkbeater.
Om de pols ermee wanneer de kans op krassen,dutsen en vuil 100% aanwezig is.

Beter gaat het niet worden.!

Lijkt wel een NA topic.
Die volgt uiteraard over enkele weken wanneer het horloge opgehaald is.

10 likes

En je kan er ook nog balken tot 100mm mee opmeten!

1 like

Zeer belangrijk detail uiteraard.

Meten is weten.

Dus, toppertje eerste klas op de werkvloer.

Ik ga denk maar timmerman worden ofzo

1 like

Heel cool ding! :+1:

1 like

Leuk detail.
De band zit niet vast.
Dus je kan hem er als je t horloge af doet zo uitnemen en alles om je heen opmeten waarvan je voorheen nooit de precieze maat wist.

1 like

Uhh… right. :zipper_mouth_face:
Gave beater Hans :ok_hand:

4 likes

Nice Prospex :slight_smile:

8 likes

En een hele mooi Presage :innocent:
Een mooie dag!

6 likes

Je hebt er gewoon twee van de lijst gekocht, dat kan natuurlijk ook. :sweat_smile::wink: