Mooi knopje
Ik had hem als cadeautje voor mn pa gekocht dus ik kan er zelf niet zo heel veel over zeggen Volgens mij is hij er erg blij mee, dat wel
Ik heb een voorganger hiervan, ook een titanium, grandioos horloge.
Seagull 1963 saphire 37mm

Voor de zomer gaat er een miror canvas zweiteiler komen:
Voor de wintermaanden ga ik zelf een leren bandje knutselen.
Mafkees goes classy
Incoming! Ik ben zeer benieuwd.
heb weer wat in bestelling,
vrouwlief verjaard binnenkort,
dus krijgt ze wat nieuws
en wat vintage
hoop wel dat ie op tijd komt
en dat ze in goede staat is,
Lekker man!
Nog nooit in het wild gezien maar als ze hier voorbij komen dan vind ik ze echt tof
Bovenste is een redial.
De onderste heeft wijzers met vervangen lume en hij mist de nodige vergulding.
Ik bedoel zeker niet jouw (voor)pret te bederven maar ik denk altijd: ik heb zelf wel eens een koop gedaan waartoe ik niet zou zijn overgegaan als ik mijn kennis van nu zou hebben gehad. Misschien ben je erbij gebaat.
Als je de aankoop nog kunt afbreken, dan zeker doen. Deze exemplaren mankeren het één en ander, zoals forumlid @Mafkees al aangaf.
Overigens neemt niemand het je kwalijk, gezien vintage steeds meer een slangenkuil aan het worden is.
dat van die onderste weet ik, die gaat (als hij binnenkomt)naar de horloge maker voor de juiste wijzers
wat je juist bedoelt met redial begrijp ik niet direct
bedoel je fake?
Een redial betekent op z’n minst dat de wijzerplaat schoon is gemaakt en soms ook opnieuw geverfd is.
Met een redial wordt bedoeld dat de wijzerplaat opnieuw is opgemaakt (re = opnieuw, dial = wijzerplaat). Er is dus aan ‘geknutseld’ zoals je ook wel hoort, in ieder geval is niet alle verf meer origineel.
Ik sloeg aan op de subdials, je ziet dat de verf daar veel dikker is en de cirkel zit niet goed in het rondje, als je begrijpt wat ik bedoel. Ook ziet ‘Pontiac supportchoc’ er een beetje gek uit (met name heel dik) maar dat weet ik niet zeker.