Het Grote Incoming topic (deel 3)

Eh. Maar heb je dan eigenlijk 9 horloges?
6 dikke klatsers van een dijk van een aantal merken (the best of the world), 2 erfstukken en een citizen?

Waarom zien wij die dan never bijna nooit niet… :see_no_evil:

2 likes

Nice, groen is juist heel gaaf :slight_smile:

vergeet de seiko 5 niet. Die word ook gediscrimineerd. #seiko5matters

4 likes

Heeft @rlc een vijfje?

:laughing:

2 likes

Zeer zeker. Denk nu niet dat hij geen gewone jongen van het volk is gebleven :yum:

1 like

Jup Seiko 5, best kept secret in horology :sunglasses::+1:

Dat is een eind…

Ow wacht…

1 like

Speciaal. En ik die dacht dat ze miljoenen van die dingen verkochten.

3 likes

Gatver,wat duurt wachten dan lang.

8 likes

Net bericht gekregen van Fish & Father dat mijn custom watch box met 6 vakjes af is en eerstdaags verzonden wordt vanuit engeland! Hopelijk geen wekenlange levertijd :crossed_fingers:

20 likes

Ja doen ze ook. Maar ik vind zo’n Seiko 5 SNKL43 echt bang for buck. Mechanisch horloge voor een appel en een ei. Ziet er qua afwerking gewoon echt netjes uit. Applied logo en hour markers. Vandaar best kept secret in horology.

Yes! Binnenkort meer er over :smile:

1 like

Graag…lijkt mij een prachtig horloge :ok_hand:t2::smiley:

Dussssss eigenlijk een collectie van 10!

Je hebt toch niet nog meer horloges do you?

Casio F91w, maar die zitten alle drie in andere doos. En zie het als een aparte side collectie.

5 likes

Omg!

11 stuks.

Waarom laat je dan alleen die patser horloges de hele tijd zien!

:see_no_evil:

3 likes

Citizen NY0040 Promaster komt ook regelmatig langs hoor. Wat een ongekend succes is dat. Horloge klopt gewoon. Mijns inziens veel beter dan de SKX. Minder dik, kast is beter in verhouding. Applied hour markers. Winding functie. Rubberen band tapered mooi. Sluiting van rubberen band hoogwaardiger. De originele stalen band van de Citizen is wel ruk, maar idealiter haal je die er bij de SKX ook vanaf en vervang je die voor een Miltat Solid Jubilee of Super 3D Oyster. Daarnaast speelt nog een beetje sentiment mee. De Citizen NY0040 is gewoon gebleven. A watch build for the job, geen poespas. Seiko SKX is overleden aan een overdosis crack en tot leven gekomen in 38 achterlijke varianten als een fashion klokje dat bang is voor water.

3 likes

Volgens mij ben jij banger voor water dan het horloge😅

Alles wat je ervoor schrijft over de Citizen ProMaster NY0040 versus Seiko 5 SKX, ben ik het allemaal met je eens. Ook al snap ik de aantrekkingskracht van de SKX wel, want dat merk ook bij mijzelf.

Maar dat z’n ‘opvolger’ bang voor water is, omdat hij 100WR is, vind ik te sterk uitgedrukt. Daarmee kun je prima zwemmen. Je hebt daarvoor geen schroefkroon nodig. Voor duiken is 100WR natuurlijk niet toereikend.

1 like

Als de bodem van de oceaan zich op 15 meter diepte bevindt moet dat toch kunnen ?

3 likes