Het Grote Incoming topic (deel 3)

Nee dat mag niet.

2 likes

Inmiddels binnen.

Ik ben erg te spreken over de bouwkwaliteit maar nog iets minder over de looks van dit model.

Toch een interessant merk, dat Christopher Ward. Is het nu een microbrand? Is het inmiddels zelf een “merk” geworden…

1 like

Bevallen de looks je niet? Ik ben van mening dat ze het niveau ‘microbrand’ wel ontstegen zijn

Naja, ze hebben geen heritage… zijn vrij klein… leveren value for money zonder al teveel brand recognition… et is wel een grotere.

Ik was al een tijdje nieuwsgierig naar Christopher Ward, dus ik dacht koop zo’n ding. Kan m toch altijd flipperen.

1 like

:sunglasses:
Heb zelf echt nul gevoel bij het merk CW.

2 likes

Heb evenveel gevoel bij Christopher Ward als bij zoveel merken die wel historie hebben…
Weinig tot niets…

Ik vind dit er beter uitzien dan een Oris diver 65 bijv…

Ze doen al 16 jaar mee. Eigen uurwerk. 5 tot 10.000 horloges per jaar. 10 miljoen omzet per jaar. Dan ben je imo geen microbrand meer.

1 like

Goed, maar dat is nog steeds geen Tissot, Certina, Alpina, Vulcain, Bulova, Rolex, Omega of Seiko.

Het is wel echt veel horloge voor het geld.

Absoluut. Fantastische dingen. Ik had de C60 gmt. Pracht ding. Maar ik kan me ook voorstellen dat mensen niets met het merk hebben.

2 likes

Herritage, Tesla heeft dat ook minder dan BMW, Audi of Mercedes. Zou het toch geen kleine jongen meer noemen.

Geschiedenis is in mijn optiek geen voorwaarde om het Microbrand label te ontstijgen. Denk dat het meer zit in structureel produceren en beschikbaarheid van horloges t.o.v. gelimiteerde oplages zo nu en dan.

Overigens vind ik “Microbrand” zeker geen diskwalificatie hoor. Ik betaal bijvoorbeeld veel liever richting de 1k voor een Halios dan voor een Tissot, Certina, Alpina, Vulcain of in veel gevallen ook Hamilton en Bulova…

3 likes

Precies dat. Daarover gesproken, is je Halios Landwind al onderweg?

Geen idee. Einde van de maand zou hij komen, bracelet wordt nageleverd. Door mijn nieuwe Seiko ben ik er ff niet zo mee bezit tbh.

Die landwind, lekker autotje zeg!

1 like

Dat duurt niet zo lang meer. Ik ben benieuwd. Laat die foto’s maar komen!

Dat kan over twee weken zomaar anders zijn.

1 like

Ja dan begin ik boos te worden alsie niet komt :joy:

Heb er alvast een Oranje tropic op gekocht. Denk dat dat wel zomers oogt icm dat blauw en oranje:

5 likes

Dat denk ik ook. Puik ding. Jammer dat je tegenwoordig bijna geen Halios meer ziet.

1 like

Nee, ik weet niet goed hoe je ze moet noemen. Voor mij was microbrand een online only jong merk.

Vind dat wel goede criteria. Net als Ana’s 5 tot 10k horloges. Heb/had geen idee hoeveel ze er maakten.

Vind ik ook niet.

Ik koop ook geen moderne horloges van die merken, wie weet Hamilton… vintage hebben ze allemaal een paar uitstekende modellen.

Voor mijn gevoel is de bouwkwaliteit van deze Christopher Ward rond het niveau Oris. En dat is gewoon best wel goed.

1 like

Mooi ding. Heb ik ook even naar zitten kijken. :+1:

1 like

Deze:

Voor deze:

30 likes

Nieuw bandje.

15 likes

Ik heb mijn ogen gelegd op een TC-9 1976 Divers watch titanium gelegd. Die hoop ik binnenkort te mogen ontvangen.

3 likes