Het Grote incoming topic. Deel IV

Mooie dial op die Chrono! :heart_eyes:

2 likes

Morgen deze bekijken en als hij bevalt mag hij mee naar huis… :upside_down_face:

16 likes

Die gaat vast wel bevallen denk ik :wink: wauw :heart_eyes:

1 like

HeavyDrive inside
afbeelding

Hier zie ik erg naar uit!

32 likes

Mooi strak…:+1:

1 like

Zoeken mannen dat niet altijd?
:thinking:

2 likes

Heel gaaf, Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt ? Er is op het internet niet veel over te vinden… op wat plaatjes na

Vind dit wel een beetje jammer van Tissot. Lijkt erg veel qua kast op de Oysterquartz. De Tissot Gentleman kon ik wel waarderen maar leek ook veel op de Rolex Datejust 41 met gladde bezel en Oyster band met PCLs. Nu ik dit model zie heb ik door wat Tissot aan het doen is. Jammer!

Hebben wij het over hetzelfde…:thinking:

Ik denk niet dat je het helemaal door hebt, Ralph.
Tissot heeft deze toch vooral op de Seastar quartz gebaseerd, de 40205. Het is dan ook niet toevallig dat dit de PRX 40 205 is.

13 likes

Met dank aan @GMTplus1 een Crafter Blue band met ratcheting clasp voor de aankomende mod!

8 likes

Dat wist ik niet. Dat maakt al wel weer veel goed. :+1:

1 like

Erg mooi :heart_eyes:

1 like

Maar daarmee zeg ik niet dat de vintage Seastar niet op de Rolex Oysterquartz gebaseerd is. Volgens Google is die Rolex in 1976 geïntroduceerd.
Van de Seastar kan ik het zo snel niet vinden. Eens zoeken of ik iets in de Tissot boekjes kan vinden.

Laten we het er op houden dat er meer merken modellen zijn die deze stijl voeren. En met een reden: het is best wel mooi vanuit designers oogpunt. En iets dat na zoveel jaren nog steeds wordt gewaardeerd.

1 like

Mooi horloge, staat zeker op mijn shortlist. Totdat ik weer ergens een OQ tegen kom :grin:

Ik kom ze tegen uit 1980, dus een aantal jaar na Rolex zo te zien. Er zal vast heel goed gekeken zijn naar de oysterquartz. Dit zal vast een gevalletje zijn van beter goed gejat dan slecht bedacht :wink:
Als het goed is gaat mijn exemplaar vandaag richring Nederland. (De zwart/grijze sunburst). Als hij binnen is zal ik eens een NA maken.

1 like

leuke voetnoot :wink:

1 like

Graag. Ik zal wss nog wat langer moeten wachten.

Deze gaat er nu echt komen:

33 likes

Haha. Dat is best een contrast met de rest. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen!

1 like