Het Grote incoming topic. Deel IV

Vintage tankje aangeschaft via mp. Jaren 40, handwinder en loopt beroerd. 26x36 mm met 20 mm band aanzet. Even een service en vers bandje eropšŸ¤—

Heb trouwens nooit gehoord van het merk, maar het model sprak me wel aan. Dit is mijn eerste vintage, eerste handwinder en eerste tankšŸ˜… benieuwd.

$_84

6 likes

Een groen dikkertje, lekker hoor! Vele draagplezier. :ok_hand:

1 like

Lekker hoor!:ok_hand:

1 like

Interessant, dat had ik niet verwacht. Toch dan ook eens serieus naar de MM200/300 kijken.

De groene Sumo! Nice! :sunglasses: :+1:

1 like

Diameter en lug-to-lug zeggen blijkbaar niet alles. Kastvorm, kastdikte, bandaanzet, etc. bepalen ook echt veel.

Zoals altijd luidt het advies: eerst passen :grin:

Begint voor mij toch ook wel weer te kriebelen, een Seiko duiker. Toch maar eens zwarte Sumo proberen? Die nieuwe MM42 is ook mooi maar de prijs is fors voor een ā€˜duiker erbij’

Deze zijn ook heel gaaf. Vandaag mogen passen.
Vooral die rechter maakte indruk.

image

12 likes

De rechter is precies degene die ik bedoelde met MM42 (die afkorting las ik op WUS voor dit horloge). De linker is erg mooi maar de kastvorm en bandaanzet zijn niks voor mij gebleken.

Waar gaat die rechter ongeveer voor?

Kreeg net een PB van een lid dat deze rond de 1k gaan. Heb er zelf de ballen verstand van.

1 like

Vrijdag komt Mr DHL! Dan nog tussen two-tone of stalen jubilee kiezen :heart_eyes:

14 likes

De linker is de SPB149, limted edition rond de 1300-1400 euro. De SPB187 gaat voor rond de 1000 inderdaad. Wat maakte dat de bandaanzet van de 62MAS je niet konden bekoren? Wat is jou polsomtrek?

1 like

That wasn’t me.

Mijn pols meet ongeveer 18cm.

8 likes

Excuses. Verkeerd gelezen.

Er lijkt niet heel veel verschil tussen beide te zitten. Ik weet op basis hiervan niet of de bovenste die extra 400 euro waard is. Andere kleuren van de 62MAS zitten ongeveer op hetzelfde niveau als de MM200. Lastig kiezen zonder passen.

Binnen! :star_struck: (39,5)

24 likes

De rechter is fraai, maar blijft mijns inziens altijd een hoog net niet MM300 gehalte hebben. Vind dan de 62mas of de Uemura / Captain Willard meer een uniek eigen gezicht hebben.

En waarom heeft de 300 niet de 200 uitstraling? Asking for a friend.

De 300 was eerder toch? De MM200 is van de Marine Master afgeleid :slight_smile:

Geen idee. Ik probeer een discussie op gang te krijgen.

2 likes

Het zijn allemaal afgeleides van de eerste professionele seiko duikers de 6215 en 6159.

1 like

Al die Seiko lijken op elkaar :sweat_smile: